فرماندار جاسک:

شفافیت داوطلب، حضور مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد



فرماندار جاسک گفت: شفافیت داوطلب حضور مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد و همچنین به انتخاب اصلح توسط مردم کمک شایانی می‌کند. از سویی شخص منتخب با پشتوانه مردمی قوی‌تری انتخاب خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، محمد رادمهر در پاسخ به این سوال که شفافیت بر عملکرد داوطلب منتخب چگونه تأثیر می‌گذارد؟ بیان کرد: شفافیت کاندیداها حضور مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد و همچنین به انتخاب اصلح‌تر توسط مردم کمک شایانی می‌کند. از سویی شخص منتخب با پشتوانه مردمی قوی‌تری انتخاب خواهد شد. در نتیجه هم از بعد اعتماد و اطمینان به نفس برای فرد منتخب حائز اهمیت خواهد بود و هم از بعد اینکه فرد منتخب وامدار پذیرفته شده از سوی جامعه‌ای با فراوانی زیاد خواهد بود. در نتیجه پس از نشستن بر کرسی، تمامی اهتمام خود را در جهت عملکرد بهتر در راستای ادامه جلب رضایت مردمی مصروف خواهد داشت.

وی عنوان کرد: زمانی یک شخص خود را به عنوان یک نامزد انتخاباتی در معرض رأی دیگران قرار می‌دهد باید آماده این مهم باشد که وارد اتاق شیشه‌ای می‌شود و بایست پاسخگوی هر نوع سوال باشد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت صداقت و شفافیت بعد از انتخاب و راهیابی، نامزد منتخب زیر ذره بین مردم خواهد بود و این شفافیت برای منتخب مردم سلامت رفتاری را ایجاد خواهد کرد و در نتیجه تأثیر بر عملکرد مثبت منتخب خواهد داشت و به دلیل نظارت مردم و افکار عمومی تمام اهتمام خود را در جهت عملکرد مثبت بکار خواهد گرفت.

به گفته فرماندار جاسک، شفافیت در عملکرد نامزدهای انتخاباتی منجر به بازیابی سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد بیشتر مردم به آنها خواهد شد در نتیجه پشتوانه، حمایت و اعتماد مردمی با تضارب آرا و تجامع اندیشه‌های قوی را برای منتخب به دنبال خواهد داشت. مهمترین اصل برای یک منتخب حفظ اعتماد مردمی است که این مهم در سایه سار شفافیت و صداقت با مردم میسر است.

رادمهر تصریح کرد: انتخابات یکی از وقایع مهم سرنوشت‌ساز است در بسیاری از موارد ممکن است به دلیل اینکه اطلاعات زیادی پیرامون نامزدها وجود نداشته باشد، مردم قادر به شناخت درست آن‌ها و انتخاب بهترین نامزد نباشند از این رو تحقق شفافیت در انتخابات باعث می‌شود تا اطلاعات کافی برای انتخاب بهترین نامزد و همچنین از برنامه‌های وی در اختیار مردم قرار گیرد و خروجی رأی مردم از صندوق‌ها به اصلح‌ترین فرد یا افراد منتج می‌شود.

وی تاکید کرد: شفافیت پیش نیاز هر گونه پیشرفت است چرا که در گام نخست باعث کاهش بسیاری از مشکلات می‌شود و پس از آن هم افزایی برای اصلاح امور صورت خواهد پذیرفت.

به گفته رادمهر، اصل نامزدی انتخابات و منتخب شدن خدمتگزاری برای مردم است و لازمه خدمت شایسته در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… اطلاع و آگاهی مردم از روند انجام امور است. اگر مردم در جریان کارها باشند و افراد در انجام امور شفافیت داشته باشند، آنگاه کنترل و نظارت مردمی نیز قوی‌تر و زمینه اعتماد بیشتر مردم فراهم می‌شود در نتیجه منتخب مردم تمام تلاش خود را در راستای به جای گذاشتن عملکردی مردم پسند و بهتر از خود مصروف می‌دارد و خروجی این مهم تحقق شعارها و برنامه‌ها در آینده با جدیت بیشتر را به دنبال خواهد داشت. و آتیه‌ای که مورد انتظار جامعه بوده محقق می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها