باغ موزه گیاه‌شناسی قشم به فرهنگسرای هنری تبدیل می‌شود



مجموعه باغ گیاه شناسی قشم برای استفاده هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر و ساکنان تبدیل به فرهنگ‌سرای با امکانات لازم جهت انجام فعالیت های هنری می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، غلامرضا حاجبی در آیین پنجمین جشنواره فرهنگی هنری انصار الائمه‌ قشم اظهار داشت: هنرمند واقعی خداست و او زیبایی‌های جهان را با هنر بی‌مثال خود برای استفاده همه آفریدگانش، خلق کرده است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و ارزش های دینی و انقلابی با استفاده از ظرفیت های هنری موجود در قشم یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه هنرمندان متخصص و متعهد قرار گیرد.

به گفته وی، خاطرات و میراث به جا مانده از شهدا و ایثارگران می تواند الهام بخش بسیاری از هنرمندان و فعالیت های هنری جهت انتقال به نسل های آینده باشد.

امام جمعه قشم یادآور شد: خداوند بخشی از هنر واقعی خود را به انسان‌ها تفویض کرده و افرادی که از این نعمت مهم بهره‌مند هستند باید از هنر به بهترین نحو‌ممکن استفادن‌نمایند.

او تصریح کرد: متاسفانه گاهی شاهد غفلت هنرمندان هستیم به طوری که هنر را در خدمت به خلق یا خدمت به شناخت بیشتر نسبت به ذات اقدس اللهی و یا نسبت به شناخت خود انسان استفاده نمی‌کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم دینی، ارزشی و فرهنگی، فهم و پذیرش آن را در جامعه تسهیل می کند.

مهدی زارعی اظهار داشت: با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، قرار است در آینده نزدیک مجموعه باغ گیاه شناسی این سازمان برای استفاده هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر و ساکنان تبدیل به فرهنگ‌سرای با امکانات لازم جهت انجام فعالیت های هنری شود.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت هنرمندان و به ویژه عناصر مرتبط با هنرهای نمایشی جهت معرفی فرهنگ غنی و اصالت بی نظیر موجود در جزیره قشم به معرفی بهتر میراث ملموس و ناملموس این منطقه کمک خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها