وزارت امور خارجه لبنان حملات به عربستان را محکوم کرد



وزارت امور خارجه لبنان حملات اخیر انصارالله یمن به عربستان را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز نوشت: در بیانیه وزارت امور خارجه لبنان آمده است، «به شدت حمله تروریستی بامداد امروز به عربستان را که با قایق بمب‌گذاری‌ شده صورت گرفت و حملات پهپادی پیشین را محکوم می‌کنیم.»

دستگاه دیپلماسی لبنان در پایان بر ایستادگی همیشگی دولت و ملت این کشور در در کنار عربستان علیه هر آنچه امنیت، ثبات و سلامت شهروندان سعودی را تهدید می‌کند تاکید کرد. ائتلاف عربی به رهبری عربستان بامداد امروز از نابودی یک قایق بمب‌گذاری‌ شده در دریای سرخ و رهگیری انهدام یک پهپاد در نزدیک فرودگاه بین‌المللی صنعاء خبر داده بود.

چندی پیش فعالان شبکه‌های اجتماعی فیلمی از اظهارات «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که یک چهره بسیار مشهور رسانه‌ای در جهان عرب است، منتشر کردند که در آن جنگ در یمن را «جنگی پوچ» خواند که باید متوقف شود و تأکید کرد که گروه انصارالله از خود در برابر بمباران و حمله خارجی دفاع می‌کنند. جورج قرداحی در واکنش به جنجال به پا شده پس از انتشار اظهاراتش تأکید کرد که این اظهارات مربوط به 5 اوت گذشته و یک ماه پیش از پذیرش منصب وزارت در لبنان است.

او گفت که این اظهارات وی بیش از آنکه دفاع از یمن باشد از سر علاقه به عربستان و امارات مطرح شده و افزود که احترام بسیاری برای ملت‌ها و حکومت‌های امارات و عربستان قائل است.

قرداحی تأکید کرد که امیدوار است جنجال به پا شده درباره این اظهارات موجب پایان یافتن جنگی شود که برای یمن و عربستان و امارات آزارنده شده است. پس از این اظهارات، کشورهای عربستان و بحرین و کویت و امارات سفرای خود را از لبنان فراخواندند و سفرای لبنان را نیز از کشور اخراج کردند.

در پی این اقدام، دولت لبنان به خاطر مشکلات اقتصادی شدید و متوقف شدن صادرات خود به عربستان و کشورهای شورای همکاری، به دنبال از سرگیری روابط دیپلماتیک خود با این کشورهاست و محکومیت اخیر حملات به عربستان را می‌توان در این راستا تفسیر کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها