وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به هرمزگان خبر داد:

انجام اقدامات ابتدایی و امدادرسانی‌های اولیه در میناب هرمزگان/ اعزام 3 هواپیمای امدادی و ورود گسترده تجهیزات به سیستان و بلوچستان



وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به شدت بارش‌ها در استان‌های جنوبی کشور، از هماهنگی، انجام اقدامات ابتدایی و امدادرسانی‌های اولیه در میناب هرمزگان خبر داد و گفت: باید هر چه سریع‌تر مشکلات موجود ارزیابی شده و شرایط را برای برطرف کردن خسارات فراهم کنیم.
به ‌گزارش صبح ساحل،  «علی‌اکبر محرابیان»،وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به وضعیت استان هرمزگان اظهار کرد: در اثر این سیل و آب‌گرفتگی به وجود آمده، اراضی کشاورزی خسارت قابل توجهی را شاهد بودند و تقریبا 4700 هکتار از اراضی کشاورزی دچار خسارت شدند، همچنین زیرساخت‌های منطقه به صورت جدی دچار آسیب و خسارت شده است. وی عنوان کرد: اگر بخواهیم تصمیمات عملیاتی را طبقه بندی کنیم، یکی از موضوعات بسیار مهم امدادرسانی است با توجه به گزارش‌ها این اقدامات در مراحل پایانی است و از راهداری می‌خواهم که برای بازگشایی معابر تلاش کند و حلال اهمر نیز برای کمک رسانی همچنان تلاش کند. وزیر نیرو با بیان اینکه هلال احمر تا زمانی که مردم به کمک نیاز دارند باید اقدام به ارائه خدمات کند، بیان داشت: ساکنین منازلی که آسیب دیده اند و احتمال خسارت وجود دارد باید توسط هلال احمر تشویق شوند تا در اماکن در نظر گرفته شده توسط هلال احمر مستقر شوند تا شاهد حادثه و خسارتی نباشیم.
محرابیان ضمن تاکید بر تامین غذای گرم برای مردم سیل زده، ابراز داشت: این اقدام نیز باید تا فردا به سرعت پس از شناسایی تعداد خانواده‌ها انجام شود و برای تحقق این امر می‌توان از ظرفیت‌ گروه‌های جهادی و خیرین نیز استفاده کرد. وی تصریح کرد: خانواده‌هایی که وسایل آن‌ها از سیل آسیب دیده، شناسایی شوند و کد ملی آن‌ها ارائه شود تا یک مجموعه لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، لوازم پخت و پز و ... به این عزیزان اهدا شود.
به گفته وی، باید هر چه سریع‌تر مشکلات موجود ارزیابی شده و شرایط را برای تعمیرات این خسارات فراهم کنیم. وزیر نیرو گفت: در شهرستان میناب اقدامات ابتدایی و امداد رسانی‌های اولیه انجام و آب‌گرفتگی نسبی در این حوزه برطرف شده ولی برای خسارات وارد شده باید تصمیماتی اتخاذ شود.
‌وزیر نیرو در ادامه با اشاره به این نکته که در زلزله استان هرمزگان تنها یک نفر فوتی ثبت شد که آن‌ هم ناشی از سقوط تیر برق است، ابراز داشت: دستور ویژه به شرکت توانیر برای ساماندهی و تعویض تیرهای برق نامناسب صادر و مقرر شد به سرعت اقدامات لازم برای افزایش استحکام تیرهای برق سراسر کشور به خصوص هرمزگان انجام شود.  محرابیان تصریح کرد: در حال حاضر هشت روستا در استان هرمزگان مشکل آب شرب دارند که به دلیل قطعی برق تاسیسات آب‌رسانی است و می‌تواند گفت که تا آخر امشب روستای بی آب در استان هرمزگان نخواهیم داشت.
وی با اشاره به جلسه‌ مفصل شب گذشته  و آخرین وضعیت کنارک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: مهم‌ترین موضوع شهرستان کنارک آب‌گرفتگی است که با فراخوان صادر شده از نقاط مختلف کشور دستگاه‌های مربوطه در منطقه حضور پیدا کردند. نماینده ویژه رئیس جمهور از اعزام 3 هواپیمای امدادی به استان سیستان و بلوچستان طی امروز خبر داد و گفت: از امروز صبح لوازم و اقلام امدادی به صورت وسیع وارد منطقه شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
محرابیان تصریح کرد: حل مشکلات زیرساختی ناشی از سیلاب پس از تامین اعتبار در دو روز آینده آغاز می‌شود.
وزیر نیرو با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد فرماندهی شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، مقرر شد تا امشب موضوع آبگرفتگی به طور کامل از شهر جمع‌آوری شود و سپس برای بازدید و اتخاذ تصمیمات جدید، عصر امروز دوباره از شهر بندری کنارک بازدید خواهم کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها