گلایه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نسبت به عدم همکاری مردم و ارگان‌ها در تنظیم بازار؛

گران‌فروشی نداریم یا مردم راضی‌اند؟



مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان گفت: قاچاق یکی از معضلات تنظیم بازار در استان هرمزگان است که پرونده‌های بسیاری در این زمینه تشکیل می‌شود. حسین ایزدی بابیان اینکه این اداره کل در ۳ حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق فعالیت دارد عنوان کرد: 12 هزار و 965 پرونده از ابتدای امسال تا اواخر بهمن‌ماه در حوزه کالا و خدمات تشکیل و 12 هزار و 502 پرونده مورد رسیدگی قرارگرفته است. وی افزود: در این مدت پرونده‌های وارداتی قاچاق 10 هزار و869 فقره و پرونده‌های رسیدگی نیز 10 هزار و 776 فقره بوده که که بنا بر این آمار حدود 15 درصد از پرونده‌های قاچاق‌ها کشور در تعزیرات حکومتی هرمزگان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.ایزدی ادامه داد: این حجم از پرونده‌های قاچاق که وارد هرمزگان می‌شود می‌تواند ما را از انجام سایر ماموریت‌ها بازدارد اما اجازه رخ دادن چنین وضعیتی نمی‌دهیم و حتی در کنار پرونده‌ها گشت سیار انجام می‌شود.

 

 تخلف یک هزار و 330 واحد صنفی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا اواخر بهمن‌ماه امسال ۵۳۸ اکیپ گشت سیار تعزیرات 3 هزار و 680 واحد صنفی را بازرسی کردند. ایزدی ادامه داد: در این رابطه تخلف یک هزار و 330 واحد محرز شد و یک هزار و 336 واحد در قالب بازرسی تذکر گرفتند و همچنین 666 پرونده در قالب گشت مشترک تشکیل شد. وی بابیان اینکه قسمتی از حوزه بازرسی و نظارت و تنظیم بازار برخی کالاها از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی انتقال‌یافته است اظهار داشت: حدود 40 سال این حوزه در دست صمت بود که اکنون به دست وزارت جهاد اداره می‌شود با توجه به تجربه ناکافی این اداره، امیدواریم در این رابطه تنشی ایجاد نشود. ایزدی اداره کل صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف متولی نظارت و تنظیم بازار دانست که اداره کل تعزیرات مسئول بازرسی و رسیدگی به پرونده‌ها را بر عهده دارد.وی گریزی به گرانی و تخلفات اصناف کرد و گفت: آمار شکایت های مردمی از  گرانی و تخلفات در استان، ناچیز است. ایزدی افزود: کالاهای اساسی در هرمزگان مانند میوه در مقایسه با استان های دیگر  گران تر است . وی از مردم خواست تخلف‌های حوزه بهداشت، دارو و درمانی را به سامانه ۱۳۵  و یا شماره 135 تعزیرات حکومتی  تماس و بیان کنند.

 

 گلایه از مدیران منطقه آزاد کیش

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان از مدیران منطقه آزاد کیش گلایه‌مند بود که همکاری لازم را با این مجموعه را ندارند. ایزدی گفت: یکی از مشکلات ما در کیش، عدم همکاری مدیران منطقه آزاد در بحث معرفی نماینده به این اداره کل و... است. وی ادامه داد: حدود 40 هزار نفر در کیش ساکن هستند که مجبورند کالاهای اساسی خود را با چند برابر قیمت یا کالاهای بی‌کیفیت خریداری و تهیه کنند. ایزدی با اشاره به 38 فقره شکایت مردمی به سامانه 125 کیش افزود: مدتی است که نیروها را دفتر تعزیرات را در جزیره مستقر کردیم اما مدیران منطقه آزاد تا امروز از این مجموعه استقبال نکردند علیرغم مکاتبات صورت گرفته نماینده‌ای به ما معرفی نکردند فقط درگشت‌ها حضور دارند. این مقام مسئول تأکید کرد: دولت سیزدهم دولت شعاری نیست دولت خدمت گذاری است و باید همه پای‌کار باشند تا مطالبات مردم به سرانجام برسد.

  

 تشکیل 327 پرونده بهداشتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان به نظارت علوم پزشکی در حوزه تخلفات بهداشت اشاره‌ای داشت و گفت: رسیدگی به تخلفات بهداشتی شامل گران‌فروشی مانند زیرمیزی، فروش دارو، عدم حضور مسئول فنی و. داروخانه، عرضه کالای غیربهداشتی است که اگر دانشگاه علوم پزشکی به‌موقع به این موضوعات ورود و ساماندهی کند ما به‌موقع با تخلفات برخورد می‌کنیم. ایزدی ادامه داد: به عنوان مثال رسیدگی به عرضه غیر بهداشتی و بسیار نامناسب ماهی در جلو بازار ماهی فروشان باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی مورد رسیدگی شود  در جلسات، مسئولان علوم پزشکی طوری در این خصوص صحبت می‌کنند انگار موضوعی لاینحل است اما اگر بااراده و بر اساس وظیفه قانونی آن را انجام دهیم مشکل به‌راحتی حل خواهد شد و متخلفان شناسایی و مجازات می‌شوند. وی افزود: مثلاً در خصوص کارت بهداشت، مدتی قبل به کشتارگاهی رفتم که هیچ‌یک از 40 نفر نیرو کارت بهداشتی نداشتنداگر دانشگاه علوم پزشکی بر روی این موضوع‌ها نظارت کند این موضوع پیش نخواهد آمد.، انواع بیماری های واگیردارد وجود دارد و قانون گذار از روی بیکاری قانون وضع نکرده است. ایزدی به پرونده‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: در ابتدای امسال تاکنون  327 پرونده تشکیل و 325 فقره مختومه شده است که مدت مشابه پارسال ۲۲۵ فقره وارده و ۲۲۵ فقره مختومه شده بود. وی میزان محکومیت پرونده‌های امسال را ۲۵۸ میلیون تومان دانست. این مقام مسئول تشکیل پرونده‌های بهداشتی را وظیفه علوم پزشکی دانست و تصریح کرد: طبق ماده 40 و 41 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است که در این مورد بازرسین ویژه دارند و در کمیسیون ماده 11 این تخلفات احراز شود و سپس به تعزیرات حکومتی ارسال شود.

 

بهره‌برداری از شعبه پارسیان

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت اداره تعزیرات حکومتی در پارسیان با همکاری فرماندار پارسیان به بهره‌برداری رسید و قریب به یک سال است که در جزیره کیش نیز اداره تعزیرات حکومتی تأسیس شده و نیروها را مستقر کردیم اما متأسفانه منطقه آزاد همکارهای لازم را در این زمینه انجام نمی‌دهند.وی در خصوص آزمون تبدیل وضعیت سازمان تعزیرات حکومتی در هرمزگان نیز گفت: سازمان تعزیرات چهار نفر سهمیه برای استان هرمزگان اختصاص داده شد و ما نیروها را معرفی کردیم و قول دادند این افراد به چارت سازمانی تعزیرات حکومتی به‌عنوان رئیس شعبه اضافه شود.

 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها