ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه مصلح بزرگ جهان



نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف برتمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت مبارک باد.

 

به گزارش صبح ساحل، حضرت امام زمان، مهدی موعود (عج) در نیمه‌ی شعبان سال 255 هجری قمری در سامرا به دنیا آمد. پدرش امام حسن عسگری (ع) و مادر آن حضرت، نرجس خاتون می‌باشد. آن امام، هم‌نام و هم‌کنیه‌ی پیامبر اسلام (ص) و دارای القاب قائم، منتظر، حجت، مهدی، خلف صالح، صاحب الزمان، بقیةاللّه و... می‌باشد. فشارها و تضییقاتی که از جانب خلفای جور بنی‌عباس، به ویژه از زمان امام جواد (ع) به بعد، بر امامان معصوم وارد شد و محدودیت‌های فوق‌العاده‌ای که از طرف دستگاه حاکم برقرار گردید، فعالیت‌های امامان را به حداقل رسانید. وجود این وضعیت خاص در زمان امامت حضرت مهدی (عج) و همچنین احتمال به شهادت رساندن آن حضرت در آن شرایط حساس، نشان داد که زمینه‌ی مساعدی جهت بهره‌مندی از هدایت‌ها و راهبری‌های امامان در جامعه وجود ندارد. از اینرو حکمت الهی اقتضا کرد که حضرت مهدی (عج) به اذن خداوند متعال غیبت اختیار کند تا موقعی که آمادگی لازم در جامعه به وجود آید. او روزی خواهد آمد و زمین را که از ظلم و جور پر شده است، از عدل و داد پر خواهد کرد.

امام زمان(عج) روز ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری قمری در سامرا متولد شد و حدود پنج سال تحت کفالت پدر به طور مخفی به سر برد. دوران زندگی ایشان به چهار بخش تقسیم می شود؛
۱) دوران کودکی: حدود ۵ سال تحت سرپرستی پدر و در پشت پرده خفاء بود تا از گزند دشمنان محفوظ بماند و هنگامی که در سال ۲۶۰ پدرشان شهید شد، مقام امامت به او محول گردید
۲) غیبت صغری: از سال ۲۶۰ هجری قمری شروع شد و در سال ۳۲۹ که حدود ۷۰ سال می شود پایان یافت.(اقوال دیگر نیز گفته شده است)
۳) غیبت کبری: که از سال ۳۲۹ شروع شد و تا وقتی که خداوند بخواهد و ظهور کند، ادامه خواهد یافت
۴) دوران درخشان ظهور آن حضرت و حکومت جهانی او. شمایل و صفات امام مهدی (عج) اوصاف آن حضرت با دقت تمام از زبان پیامبر (ص) و ائمه (ع) بیان شده است. شاید فلسفه این امر بدان جهت بوده که با ذکر این اوصاف جلوی هر کسی را که قصد داشته ادعای مهدویت کند، بگیرند چرا که مسئله ظهور امام مهدی (ع) در آخرالزمان یکی از ضرورت های دینی است و از آنجا که فراهم آمدن تمام این صفات و ویژگی ها، که در روایات اسلامی ذکر شده، در شخص مدعی مهدویت امکان ناپذیر است. بنا بر این باعث می شود تا دروغ او پیش مردم فاش شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها