نام مالک متروپل در میان قربانیان ریزش ساختمان آبادان/ دیروز اعلام شده بوداین فرد دستگیر شده است



خبرگزاری میزان به نقل از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نوشته: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل آبادان که از متهمان بوده و دستور بازداشت او نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

   

به گزارش صبح ساحل، در حالی که از دیروز نام حسین عبدالباقی و هولدینگ عبدالباقی به عنوان مالک و سازنده برج متروپل خیابان امیر کبیر آبادان مطرح شده است اما با اعلام اسامی مصدومان و فوت شدگان ریزش ساختمان در ردیف سی و نهم، اسم با عنوان حسن عبدالباقی دیده می شود. این شرایط و وجود نام ‎حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان در بین فوت‌شدگان ساختمان متروپل در حالی است که پیش از این و روز گذشته ادعای بازداشت مالک ساختمان مطرح شده بود. هم چنین اسکان نیوز در خبری مدعی شده است که برخی از منابع محلی مدعی‌اند او متواری شده است و در عین حال برخی دیگر از منابع از بازداشت وی خبر می دهند.

 

نام  مالک متروپل در میان قربانیان ریزش ساختمان آبادان/ دیروز اعلام شده بوداین فرد دستگیر شده است

 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ نفر خبر داد.

ساعت ۱۲:۳۰ ظهر دوم خرداد ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته‌لنجی امیری فرو ریخت. ساختمان برج‌های دو قلوی متروپل به‌عنوان بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه پزشکی، اداری، تفریحی، تجاری و پارکینگ طبقاتی در منطقه جنوب خوزستان در مراحل پایانی قرار داشت که بنابه دلایل فنی، متوقف شده بود.

علت ریزش ساختمان متروپل چیست؟

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با کلیه مرتبطین و مسببین حادثه را صادر کرد.

‌تصاویر و ویدئوهایی در فضای مجازی وجود دارند که پیش بینی کرده بودند این ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول کیفی و پایداری بنا مشکل‌ساز شود.

‌‌‌طبق برخی گزارش‌ها، سازه اصلی متروپل به قدری سست بود که ستون اصلی و حمال مجتمع‌ها نشست کرده و شکم داده بود. اعتراضات به ساخت این بنای ناایمن، باعث شد که بهمن سال گذشته، کارشناسان نظام‌مهندسی آبادان از این بنا بازدید و «‌‌‌‌‌‌‌‌در خصوص ایرادات موجود، موارد و مشکلات یافت شده را صورت‌جلسه نمودند».

سایت نظام مهندسی آبادان همچنین اعلام کرده که در این بازدید، «حسین عبدالباقی مالک و سرمایه‌گذار این پروژه بر آمادگی گروه اجرایی این پروژه در خصوص رفع مشکلات یا ایرادات ابلاغ شده از جانب سازمان نظام مهندسی تاکید نمود.»

اما مشکلات این ساختمان نهایتا نشان داد که هشدارها بی مورد نبوده و این ساختمان روز گذشته دوم خرداد ماه فروریخت.

منابع:حادثه 24، تجارت نیوز،

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها