سازمان جهانی بهداشت:

سرایت ویروس آبله میمون در فصل تابستان سرعت می‌گیرد



 مقامات بهداشتی شهر نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کردند که دو مورد دیگر ابتلا به بیماری آبله میمون را شناسایی کرده اند.

     

به گزارش صبح ساحل، موارد جدید کمتر از یک هفته پس از کشف نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در این شهر  شناسایی شده است.

 وزارت بهداشت و سلامت روان نیویورک گفت که در مجموع چهار نفر به ویروس آبله میمون در این شهر مبتلا شده اند همچنین ردیابی افرادی را که با مبتلایان به این ویروس در ارتباط بوده اند، انجام خواهند داد و در صورت لزوم آنها را تحت نظر خواهند داد.

شناسایی بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در اروپا باعث شد سازمان جهانی بهداشت در این خصوص نشست اضطراری تشکیل دهد.

هانس کلاگ مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت  هشدار داده است سرایت ویروس نادر آبله میمون می تواند در فصل تابستان سرعت بگیرد.

  

علائم بیماری آبله میمون

گفتنی است که آبله ‌میمون شبیه به آبله انسانی است. این بیماری در بسیاری از مناطق جهان سال‌ها است که ریشه‌کن شده و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده است.

پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ویروس آبله‌ میمون، علاوه بر انسان‌ها می‌تواند موش‌ها و خرگوش‌ها را نیز مبتلا کند. در میان انسان‌ها، نخستین مورد ابتلاء به آبله‌ میمون در سال ۱۹۷۰ گزارش شد. در سال ۲۰۰۳ نیز مقام‌های بهداشتی آمریکا یک مورد از ابتلاء به این ویروس را در این کشور گزارش کردند.

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلات، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است.

التهابات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که معمولاً روی صورت قبل از انتشار به سایر قسمت‌های بدن شروع می‌شود. در نهایت یک دلمه تشکیل می‌دهد و می‌افتد.

راه‌های انتقال ویروس آبله میمون

این ویروس می‌تواند از طریق حیوان، انسان یا مواد آلوده منتقل شود. ویروس آبله میمون از طریق پوست آسیب‌دیده، دستگاه تنفسی یا غشاهای مخاطی وارد بدن می‌شود.

انتقال ویروس حیوان به انسان: انتقال از حیوان به انسان ممکن است از طرق گاز گرفتن یا چنگ انداختن، مصرف گوشت شکاری، تماس مستقیم با مایعات و مدفوع حیوانات یا تماس غیر مستقیم از طریق بسترهای آلوده رخ دهد.

انتقال انسان به انسان: انتقال این بیماری می‌تواند از طریق قطرات تنفسی بزرگ رخ‌دهد. تماس با مایعات بدن، لباس یا ملحفه‌های آلوده نیز ممکن است، موجب انتقال بیماری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها