شناسایی پنج تن از شایعه پراکنان زلزله کیش



رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه جزیره کیش از شناسایی پنج تن از شایعه پراکنان زلزله در این جزیره خبر داد.

      

به گزارش صبح ساحل، سرگرد محسن بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بروز زمین لرزه های مختلف از ۲۵ خرداد تا چهارم تیر در حوالی این جزیره اظهار داشت: پلیس فتا پس از وقوع اولین زمین لرزه و به محض مشاهده برخی شایعات صدور هشدارهای خود را برای حفظ امنیت و آرامش جامعه صادر کرد.

وی اضافه کرد: در اولین مرحله برخوردهای خود را به صورت گوشزدهای تلفنی نسبت به بازنشر برخی شایعات انجام داد و در این خصوص به حدود ۱۰ نفر از افراد به ویژه فعالان فضای مجازی با هماهنگی دستگاه قضایی تذکراتی را ارایه داد.

سرگرد بابایی گفت: اما پس از چند روز برخی شایعات به صورت منسجم و برنامه ریزی شده ای در فضای مجازی مطرح شد که موجلب بروز برخی ناامنی های روانی و تشویش اذهان عمومی در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور در راستای ارتقای سطح آرامش روانی جامعه شناسایی اولین منبع منتشر کننده این شایعات در پلیس فتای جزیره به صورت جدی شروع شد و در این ارتباط پنج نفر شناسایی و جهت ارایه توضیحات به این پلیس احضار شدند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه جزیره کیش با بیان اینکه این افراد بین ۱۹ تا ۲۶ سال سن داشتند افزود: طبق اظهار آنان عمده دلیل طرح شایعات از سوی این افراد جلب مخاطب و دنبال کننده در فضای مجازی بوده که این پلیس به علت عدم سابقه قبلی آنان، با اخذ تعهد پرونده را به مراجع قضایی ارسال کرده است.

وی افزود: هرچند همکاری ادمین کانال ها و گروها در شبکه های مختلف فضای مجازی جزیره کیش با پلیس فتا در خصوص مقابله با شایعه پراکنی قابل تقدیر است اما به نظر می رسد در صورت تقویت اطلاع رسانی و تسریع آن در مواقع بحرانی از سوی منابع خبری با همکاری رسانه ها می تواند گام مهمی در کاهش بروز شایعات باشد.

سرگرد بابایی یادآور شد: همچنین انتظار می رود مردم نیز در این مواقع اخبار و اطلاعات خود را از منابع موثق پیگیری کنند و از دامن زدن به شایعات خودداری کنند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه جزیره کیش با بیان اینکه این پلیس طبق ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامت تحت عنوان نشر اکاذب و تشویش اذهان عمومی مکلف به برخورد با برهم زنندگان نظم امنیت عمومی است افزود: مردم می توانند با مشاهده موارد مختلف جهت شکایت و اطلاع پلیس فتا را در جریان امور قرار دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها