روند ابتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با روند افزایشی مبتلایان به کرونا، احتمال طغیان کرونا در تابستان وجود دارد.

    

به گزارش صبح ساحل، فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار جدید با تشخیص کرونا در هرمزگان بستری شده است، اظهار کرد: تعداد موارد بستری به دلیل کرونا در استان به ۱۸ نفر رسیده است که تحت نظر هستند.

نوروزیان با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر هیچ بیماری بدلیل کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۲۰ بیمار در استان مبتلا به کرونا هستند که از این تعداد ۲۰۲ نفر به صورت سرپایی و ۱۸ نفر بصورت بستری تحت درمان هستند.

از سویی دیگر وزارت بهداشت درخواست کرده که به زودی همه افراد دز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند؛ به گفته آنها بر اساس برنامه ریزی‌ها  احتمالا دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا در تابستان امسال انجام شود که در حال حاضر کادر درمان و گروه‌های خطر مانند افراد بالای ۷۰ سال دز چهارم خود را دریافت می‌کنند.

همچنین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه احتمال ورود سویه‌های جدید کرونا وجود دارد، گفت: در شهرهای زرد و آبی الزام استفاده از ماسک در فضای باز برداشته شده است.

در زمان حاضر 357 شهر آبی و 90 شهر زرد در نقشه کرونایی کشور وجود دارد و در شهرهای زرد و آبی نیازی به استفاده از ماسک در فضای باز نیست اما در اماکن مسقف شلوغ، پرتردد و پرازدحام توصیه به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود.

خیلی از کشور‌ها محدودیت زدن ماسک را برداشته اند؛ اما رئیس سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است که محدودیت زدن ماسک برداشته نشود. زیرا بزرگ‌ترین عامل محافظت از افراد در برابر بیماری کرونا زدن ماسک است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها