«محمد» و «فاطمه»، فراوان‌ترین نام‌ها برای نوزادان هرمزگانی



مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: «محمد» و «فاطمه» از پرتکرارترین و فراوان ترین نام هایی هستند که مردم این استان در طول یکسال گذشته برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، راشد رشیدی افزود: نام های انتخاب شده برای دختران با بیشترین فراوانی به ترتیب شامل «فاطمه»، «زهرا»، «زینب»، «فاطمه زهرا»، «مریم»، «نورا» و «هلما» بوده است.

وی بیان داشت: همچنین نام های انتخاب شده برای پسران نیز با بیشترین فراوانی در سال گذشته به ترتیب به «محمد»، «علی»، «آیهان»، «حسین»، «امیرعلی»، «آراد»، «عبدالله» و «آریا» تعلق دارد.

صدور ۱۳۸۷ شناسنامه در هرمزگان برای نوزادان با مادر ایرانی و پدرخارجی

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان یادآورشد: در سال گذشته همچنین برای یکهزار و ۳۸۷ نفر از فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با پدران خارجی در استان شناسنامه صادر و تحویل داده شد.

رشیدی تصریح کرد: یکی از اقدام های ثبت احوال اجرای قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی است که استان هرمزگان در این زمینه به دلیل هم افزایی بین دستگاه های متولی، یکی از دستگاه های پیشرو در کشور بوده است.

براساس قانون، خانواده ها فرصت دارند تا ۱۵ روز بعد از تولد فرزندانشان ولادت آن ها را در ثبت احوال ثبت کنند که سال گذشته ۹۹.۳ درصد ولادت ها در استان هرمزگان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها