هشدار سطح نارنجی دریایی از ۲۳ تا ۲۸ فروردین در هرمزگان



سازمان هواشناسی برای خلیج فارس و برخی استان‌های ساحلی جنوب کشور، از ۲۳ تا ۲۸ فروردین، هشدار سطح نارنجی دریایی صادر کرد.

   
   
به گزارش صبح ساحل، از عصر چهارشنبه ۲۳ تا عصر دوشنبه ۲۸ فروردین، افزایش وزش باد گاهی با سرعت شدید، سبب افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین یک تا دو متر و در فراساحل بین دو تا سه متر خواهد شد.

عصر چهارشنبه نیمه غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر، روز پنجشنبه شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر و روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر، تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در معرض وزش باد شدید قرار خواهند گرفت.

در این شرایط غرق شدن شناگران، پاره شدن تورها و آسیب به قفس های صیادی، ایراد خسارت به شناورهای سبک، صیادی، تفریحی و نیمه سنگین، بروز اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها و وارد شدن آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل دور از ذهن نیست.

بر این اساس ضروری است از عملیات های تفریحی به ویژه غواصی و شنا خودداری شود؛ در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی و به طور کلی فعالیت های دریایی در سواحل و دور از سواحل محدودیت اعمال گردد؛ تورهای صیادی جمع آوری و جهت پیشگیری از هرگونه خسارت تمهیدات لازم اندیشیده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها