پلیس فتا هرمزگان، گرداننده کانال همسریابی را دستگیر کرد

کلاهبرداری از مرد جویای همسر



با شکایت مرد جوان هرمزگانی، زن کلاه‌برداری اهل یکی از استان‌های شرقی که در زمینهٔ همسریابی در فضای مجازی فعالیت داشت ، به دام  قانون افتاد. 
 
این مرد 35 ساله  که مدتی قبل  با گروه‌ ازدواج موقت و دائمی آشنا شده بود پس از پرداخت مبلغی پول به گرداننده گروه ، مورد کلاه‌برداری قرار گرفت. وی مقداری وجه نقد  را به‌عنوان پیش‌پرداخت برای معرفی فردی برای ازدواج به شماره‌حساب زن جوانی (گرداننده سایت) پرداخت کرده و قرار بود پس از آشنایی با فرد موردنظر مابقی وجه نقد را واریز  کند اما آن زن جوان پس از ارسال چند عکس   از دسترس خارج شد و شماره این مرد را مسدود کرد. چند روزی از او خبری نشد و مرد بخت‌برگشته اما مصرانه در جست‌وجوی همسر آینده‌اش بود. از هر طریق که به ذهنش می‌رسید، از تماس با شماره ناشناس گرفته تا ارسال پیام‌های مستمر به زن جوان، همه را امتحان کرده بود اما نه پاسخی دریافت کرد و نه توانست با او ارتباط برقرار کند.کم‌کم برایش مسجل شد که این‌یک بازی بوده و او هم فریب‌خورده است. برای همین به پلیس فتا هرمزگان  رفت و علیه این زنی شیاد که تنها چند تصویر از او دریافت کرده بود، شکایت کرد. 
 
 اعتراف 
با توجه به اهمیت سوژه موردنظر،  پرونده مقدماتی تشکیل‌شده و به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان ‏پلیس فتا قرار گرفت.‏با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی هویت گرداننده این کانال‌ مجرمانه دریکی از شهرستان‌های استان شرقی کشور شناسایی شد .
 رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشريح اين خبر گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که دریکی از شبکه‌های اجتماعی با گروه‌ ازدواج موقت و دائمی آشنا شده و هنگام ورود به کانال ، خانمی شروع به پیام دادن به وی کرده و بعد از دریافت اطلاعات فرد و پول ، کیسی جهت ازدواج معرفی نکرده همچنین برای شاکی ایجاد مزاحمت کرده است ، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ احسان بهمنی  افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی با هماهنگی مقام قضایی پرونده اولیه تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان سرانجام متهمه به همراه مستندات و ادله هوشمند ارتکاب جرم شناسایی و احضار شد.این مسئول انتظامی استان خاطرنشان کرد: متهمه در ابتدا ضمن اظهار بی‌اطلاعی از موضوع ، منکر هرگونه بزه انتسابی شد که پس از مشاهده ادله دیجیتال به جرم خود اعتراف کرد.
 
 گول نخوردید
بارها مسئولان و کارشناسان این حوزه تأکید کردند که سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی که با عنوان همسریابی، دوست‌یابی و... فعالیت می‌کنند، غیرقانونی هستند و اکثر افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاه‌برداری و ... هستند .
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان چند توصیه مهم نیز به شهروندان کرد و عنوان نمود : به‌هیچ‌وجه کارت‌های عابر بانک، سیم‌کارت‌های تلفن همراه و همچنین ‏مدارک هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و توجه داشته باشند که کلیه کانال‌هایی که با عنوان همسریابی، ‏دوست‌یابی و ... فعالیت می‌کنند غیرقانونی بوده و صرفاً برای اخاذی و کلاه‌برداری ایجادشده‌اند.‏سرهنگ بهمنی  ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاه‌برداری و ‏باج‌خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آن‌ها واقعی نیست.به‌هیچ‌عنوان فریب وعده‌های دروغین در کانال‌های همسریابی، صیغه ‏یابی و... را نخورید و به آن‌ها اعتماد نکنید.‏ 
وی افزود:خوشبختانه با رصد فضای مجازی و دریافت شکایت و گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر برخورد با این سایت‌ها و افراد سودجو که امنیت کاربران و خانواده‌ها در فضای مجازی را تهدید می‌کنند، تاکنون ضمن اقدامات پیش دستانه و شناسایی مجرمان در این حوزه با هماهنگی مقام قضایی تعدادی از این افراد مجرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها