مشاور رییس جمهور در امور زنان خبر داد؛

افزایش مرخصی زایمان بانوان تا سه سال



صبح ساحل، اجتماعی _ مشاور رییس جمهور و رییس مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری از افزایش زمان مرخصی زایمان زنان شاغل بر اساس دستورالعمل صادره خبر داد و افزود: در این مدت زمان مرخصی بدون حقوق با احتساب بیمه و جز سنوات اشتغال محاسبه می‌شود و پس از سه سال نیز می‌توانند از مزایای دور کاری تا شش سالگی فرزند استفاده نمایند.

مریم مجتهد زاده که به همراه هیئت دولت جهت بررسی و پیگیری مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری در بخش زنان به هرمزگان سفر کرده بود در جمع مشاوران فرمانداری‌ها و مشاوران مدیران و دستگاه‌ها گفت: با هدف توازن شغل و وظایف مادری و خانه‌داری ، زنان که به دلیل بچه‌داری از اشتغال محروم شدند ازشرایط سنی به مدت سه سال به ازای هر فرزند برخوردار می‌شوند.

وی هم چنین اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان ارایه تسهیلات به بانوان شاغل جهت انجام نقش مادری ، زنان می‌توانند به اختیار خودشان به صورت نیمه وقت از بدو استخدام به کار مشغول باشند. مجتهدزاده  با بیان اینکه کارهای بر زمین مانده بسیاری در حوزه زنان وجود دارد تاکید کرد: با ارایه پیشنهادات و با همت جمعی می‌توان مشکلات و چالش‌های بخش زنان را مرتفع کرد. وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی زنان و مردان باید از امتیازات یکسان برخوردار شوند از توجیه و تصویب حق اولاد برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: زنان شاغل سرپرست خانوار بعضی مسوولیت خطیرتری نسبت به مردان دارند و این موضوع در دستور کار قرار گرفت . مجتهد زاده هم چنین از مصوبه دیگری در رابطه به دختران مجرد شاغل خبر داد و افزود: دختران مجرد شاغلی که سرپرستی پدر و مادر را به عهده دارند از حق عائله مندی بهره‌مند می‌شوند. وی در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هم گفت : بانوانی که فرزند زیر 6 سال و دبستانی و یا معلول داردن طبق مصوبه بر اساس قانون دور کاری محاسبه می‌شود . مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه این مصوبات در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شده است بیان داشت: زنان شاغل می‌توانند با پیگیری مطالبات خود را از دستگاه‌ها داشته باشند. مجتهدزاده از ایجاد مرکز جامع کارآفرینی و توانمند سازی جهت امر اشتغال بانوان خبر داد و گفت : همه سازمان‌ها می‌توانند در این مبحث  ورود پیداکنند. وی خاطرنشان کرد: بیمه زنان خانه‌دار ، اضطراب و دغدغه زنان را کاهش می‌دهد و احساس امنیت در خانواده بوجود می‌آورد. وی همچنین بر تشکیل NGO ها و سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: در بخش اشتغال و مهدکودک آسیب‌شناسی‌هایی انجام شده و بسته‌های فرهنگی  ویژه کودکان و مربیان در کلیه استان‌ها توزیع خواهد شد، که این بسته‌ها متناسب با شرایط هر استان خواهد بود. مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: مصونیت فرهنگی جهت رفع آسیب های خانواده‌ها برای کشورهای هم مرز با ایران نیز ارسال می‌شود. مجتهد زاده در بخش دیگری از سخنانش به آموزش معارف زنان اشاره کرد و افزود: با رایزنی های انجام شده از ظرفیت حوزه و دانشگاه در رشته معارف اسلامی برای آموزش زنان و خانواده و تقویت باورها استفاده می‌کنیم و در این راستان اصفهان، خراسان و قم استان‌های هدف هستند. وی از اعطای پست سازمانی به مشاوران فرمانداری‌ها گفت : مشخص شدن جایگاه مشاوران در فرمانداری‌ها و دستگاه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

این نشست با حضور سرکار خانم فراهی مشاور وزیر کشور ( همسر رئیس جمهور ) و سرکار خغانم عباسقلی مشاور وزیر نیرو و تعدادی دیگر از مشاورین وزرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها