استعفای دسته‌جمعی دهیار و شورای اسلامی یک روستا در جاسک



دهیار و سه عضو شورای اسلامی روستای گمشی جاسک استعفا کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، اسماعیل خانقاهی دهیار روستای گشمی از توابع بخش لیردف شهرستان جاسک اظهار کرد: ۳٠ سال است که مردم این روستا درخواست  راه مناسب روستایی را پیش مسولان شهرستانی و استانی فریاد زده اند اما تا کنون هیچ نتیجه ای را نگرفته اند. 

وی افزود: این روستا حتی یک متر راه آسفالته ندارد، در صورتی که این موضوع را سالها از اداره کل راهداری استان تا شهرستان پیگیری کرده ایم. 

دهیار روستای گشمی گفت: راه این روستا از جاده اصلی تا مرکز روستا ۷کیلومتر است و بارها مسئولان شهرستانی و استانی و نماینده های سابق و فعلی به این روستا آمده اند، اما فقط با دادن وعده بیهوده مردم را سرگرم کرده اند. 

خانقاهی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۴ با پیگیری های انجام شده در آن زمان عملیات زیر سازی جاده انجام شد که با برخورد آن به روزهای پایان سال این کار متوقف شد و پس از آن برای آسفالت این راه هیچ کاری انجام نشد. 

دهیار روستای گشمی گفت: پس از آن کم کم زیرسازی انجام شده تخریب شد که سیل سال ۱۳۹۸ این کارزیرسازی  انجام شده را به کلی از بین برد و شرایط تردد را برای مردم روستا سخت کرد. 

خانقاهی اظهار کرد: از زمان حضور من در دهیاری این روستا با پیگیری های انجام شده از سوی شورا و دهیاری از اداره کل راهداری این موضوع را به صورت جدی دنبال کردیم که هر بار مسئولان با پاسخ های خود ما را هم سر در گم کرده اند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری یا بهانه نبود اعتبار و یا جاده در حال مناقصه است را مطرح می کند، تصریح کرد: این موضوع سبب شده تا دختران این روستا ترک تحصیل کنند و نتوانند در مقاطع بالاتر درس خود را دنبال کنند. 

دهیار روستای گشمی افزود: این پیگیری ها از دفتر نماینده مجلس تا اداره کل راهداری انجام شد.

 


بخشی از مکاتبات مربوط به درخواست بهسازی راه 

 

پیگیری برای آسفالت ۷ کیلومتر جاده روستای گشمی نتیجه نداد

خانقاهی گفت: این پیگیری های چند ماهه و چند ساله برای آسفالت ۷ کیلومتر جاده روستای گشمی نتیجه نداد تا سبب استعفای دسته جمعی اعضای شورا  و دهیار روستا شود تا آنها بیش از این شرمنده مردم روستا نشوند. 

وی با بیان این مطلب که در روز های گذشته در بازدید مدیر کل از روستاهای همجوار یکی از راههای روستایی را به پیمانکار واگذار کرده اند بیان کرد: چطور است که برای این روستا اعتبار و پیمانکار وجود داشته است اما برای روستای ما با این همه پیگیری و مکاتبه هیچ کاری انجام نمی شود و تبعیض قائل هستند.  

دهیار روستای گشمی گفت: راه این روستا مسیر هفت روستای همجوار را به ساحل در بر دارد که با انجام نشدن آن  زندگی صیادان این روستاها و کسانی از راه دریا امرار معاش می کنند را هم تحت تاثیر قرار داده است. 

به نوشته باشگاه خبرنگاران، روابط عمومی بخشداری لیردف نیز در این زمینه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«براساس پیگیری‌های بعمل آمده و دعوت از مدیرکل راهداری استان و بازدید از طرح‌های راه شهرستان در مورخه ۲۳ اردیبهشت ماه جلسه‌ای نیز در محل فرمانداری شهرستان برگزار و برای تعیین تکلیف پروژه‌ها تصمیم گیری شد که در این رابطه مدیرکل راهداری استان از انعقاد قرارداد محور گشمی خبر داد و گفت:قرار داد محور گشمی با پیمانکار منعقد شده و بزودی شروع بکار خواهد کرد.

استعفای شورا‌ها نیز در چارچوب ضوابط و قوانین شورایی نبوده و فاقد وجاهت قانونی است».

 

روستای گمشی ۳۰۰نفر جمعیت دارد که در ۱۵کیلومتری بخش لیردف واقع است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها