بازداشت ۳۲ نفر از مجرمان فعال در حوزه کنکور



 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا از دستگیری ۳۲ نفر مربوط به تخلفات کنکور خبر داد و بر ضرورت هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها در جهت ارتقای امنیت برگزاری آزمون کنکور سراسری تاکید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سردار وحید مجید ضمن تشریح این خبر گفت: همانند سال های گذشته برخورد قانونی با مجرمان فعال در زمینه تقلب در آزمـون های فضای مجازی به خصوص آزمون نوبت تیر ماه جاری کنکور سراسری در قالب طرح ویژه ای در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.

این مقام ارشد سایبری افزود: برابر پایش های صورت گرفته در فضای مجازی و اشرافیت این پلیس در شبکه های اجتماعی، تارنماها و صفحات و کانال های فعال تحت عناوین فروش سوال های کنکور و فروش تجهیزات تقلب که غالباً با انگیزه و هدف کـلاهبرداری از داوطلبان و خانواده های آنان در حال فعالیت می باشند احصاء شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا افزود: برابر اقدام های عملیاتی و قانونی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا در استان ها تاکنون تعداد ۳۲ نفر از مجرمان فعال در این حوزه که مدیریت ۸۰ فقره صفحه و کانال را بر عهده داشتند شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضائی گردیده اند و اقدامات عملیاتی در این زمینه همچنان در دست پیگیری است.

سردار وحید مجید با هشدار جدی به فعالان این حوزه بیان داشت: اقدامات پلیس فتا با تمام توان در راستای برخورد با مجرمان فعال در حوزه پدیده کلاهبرداری تحت عنوان تقلب در کنکور سراسری استمرار خواهد داشت.

رئیس پلیس سایبری کشور در توصیه به داوطلبان و خانواده های آنان تاکید کرد: راه اندازی هر گونه صفحه و کانال تحت عنوان ارائه سوالات کنکور سراسری صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده لذا موکداً توصیه می کنیم فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند و مراقبت های لازم را در این خصوص داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به عواقب ناگوار به همراه داشتن تجهیزات الکترونیکی بویژه تجهیزات مرتبط با تقلب در آزمون کنکور و محرومیت های ناشی از آن در زمینه شرکت در کنکورهای آتی برابر تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، به داوطلبان توصیه می کنیم به هیچ عنوان به تبلیغات فضای مجازی در زمینه استفاده از این دستگاه ها توجه نکنند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها