سرعت توفان‌ در زابل به ۱۲۶ کیلومتر در ساعت رسید؛ ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم، روانه بیمارستان‌ها شدند



مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز جمعه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر به ۴۰۰ متر کاهش داد. همچنین در پی شروع مجدد توفان‌های شدید همراه با گرد و غبار در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی روانه بیمارستان‌ها شدند.

به گزارش صبح ساحل، «محسن حیدری»، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:  همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۹۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰ متر کاهش داد. وی ادامه داد: غبار حاصل از توفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه هواشناسی سراوان را تا ۲هزار متر کاهش داد.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد. وی افزود: طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان افزایش غبار را خواهیم داشت. حیدری توصیه کرد: در ترددهای جاده ای احتیاط و از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا جلوگیری شود.

همچنین «محمد خلیلی»، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: توفان‌های شدید گرد و غبار در شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان خسارات عمده‌ای بر سلامت و زندگی مردم تحمیل کرده است. وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم سلامت با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از توفان و افرادیکه در مسیر جاده‌ها در راه مانده‌اند، آماده خدمات رسانی است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با شروع مجدد توفان از ساعت ۶ صبح ۲۷ تیر تا ساعت ۲۰ شامگاه پنجشنبه تعداد ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم به اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره مند شدند. وی بیان کرد: در پی موج جدید وزش توفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز از مجموع ۹۹۸ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی، ۵۱ نفر جهت ادامه درمان بستری شدند و ۹۴۷ نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

خلیلی ادامه داد: به دنبال توفان های شدید در این مناطق، عمده مشکلات مردم، قلبی،تنفسی، چشمی و تصادفات ناشی از کاهش میدان دید بوده و از عموم مردم درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند حمله آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه های شدید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها