کودک سیریکی بر اثر سقوط درسطل آب کولر جان سپرد

تکرار تراژدی سطل های آب و کودکان هرمزگانی



"النا"یک و نیم ساله بازیگوش با دیدن سطل آب، دوان‌دوان به سمت آن رفت اما ساعتی بعد پدر و مادر او، در سوگش نشستند.  این دختر سیریکی کنجکاو هر بار که به حیاط می‌رفت خود را به سطل آب کولرمی رساند اما خانواده سریع به سمتش می‌رفتند،او را ازآنجا دور می‌کردند و همیشه مراقبش بودند که اتفاقی نیافتد. تااینکه  آن عصر تلخ فرارسید ... عصری که زن جوان بدون اینکه بداند چه سرنوشتی ناگوار و غم‌انگیزی  در انتظارش هست لباس  جگر گوشه اش را آماده کرد تا او را به حمام ببرد ...
       
 عصر شوم 
حدود ساعت 18 دوشنبه نهم مردادماه زن جوان در روستای میشی از توابع سیریک پس از  تماشای شیرین کاری و شیرن زبانی دخترش، به حیاط رفت تا لباس‌ها را از روی طناب بردارد.النا بازیگوش پشت سر او حرکت کرد. مادر که چشمش به او بود پس از جمع‌کردن لباس به سمت اتاق رفت  دقایقی بعد خود را به حیاط رساند تا دخترش را به آغوش بکشد و به سمت حمام برود، ناگهان دنیا روی سرش خراب شد و فریاد زنان به‌سمت سطل آب دوید...
حسن آگشته پدر النا که در آن لحظه حادثه در راه رسیدن به خانه بود گفت: آن عصر به همراه پسرم آرمین 3 ساله درون مغازه بودم،محل کارم نزدیک خانه است، آرمین خواست که او را به خانه برسانم، زمانی که منزل رسیدم ناگهان با فریاد همسرم روبرو شدم و دخترم را دیدم که درون سطل آب افتاده بود. هراسان به سمت آن‌ها رفتم، درون سطل یک وجب بیشتر آب نبود، دخترم بی‌حرکت بود نفس نمی‌کشید ، تنفس مصنوعی دادم به پشت او زدم اما نتیجه‌ای نداشت بلافاصله با همسرم،  دلبندمان را به اورژانس و سپس به بیمارستان سیریک رساندیم،کادر درمان  او را احیا کردند ، لحظه‌ای  دیدم دخترم دست‌وپایش را تکان می‌دهد.این مرد 30 ساله ادامه داد:" ساعاتی بعد با آمبولانس به بیمارستان کودکان رسیدیم هنوز در شوک ماجرا بودیم که کادر درمان از مرگ دلبندمان خبر دادند ما امید داشتیم نفس زندگیمان  به دنیا برگردد...".
    
 مرگ ناگوار 
22 و 45 دقیقه،النا پس از انتقال  به بیمارستان کودکان بندرعباس در بخش "آی سی یو" بستری شد. او علائم حیاتی نداشت. عملیات احیا بر روی دختربچه انجام شد ،اما علیرغم تلاش کادردرمان عملیات احیا مؤثر واقع نشدو نیم ساعت بعد (23و 15دقیقه) خبر فوت او به خانواده داده شد.
     
 تکرار تراژدی تلخ  
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک ضمن ابراز تأسف از درگذشت کودک ۱۹ ماهه سیریکی و همدردی با خانواده این کودک گفت: خانواده بعد از مشاهده این اتفاق،کودک را بلافاصله به بیمارستان سیریک و سپس به بیمارستان کودکان اعزام کردند که متأسفانه همان شب  در بیمارستان کودکان فوت کرد .دکتر مجتبی مهترپور با اشاره به اینکه تاکنون موارد مشابه ای در استان و شهرستان سیریک اتفاق افتاده و باعث مرگ کودکان شده است از خانواده‌ها خواست تا خانه را برای کودکان خود ایمن کنند و از وسایلی که باعث بروز حوادث برای کودکان می‌شود استفاده نکنند.  وی از شهروندان خواست در صورت داشتن کودکان زیر ۵ سال در خانه، از استفاده از هرگونه سطل، تشت آب برای نگهداری آب، یا جمع‌آوری آب کولر خودداری کنند یا از سطل‌های درب دار استفاده کنند.مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک بابیان اینکه تکرار تراژدی تلخی از حوادث این‌چنینی در سال‌های گذشته بود اضافه کرد: کودکان زیر ۵ سال را تنها در تشت آب، سطل آب یا در رودخانه و ساحل رها نکنید و مراقب کودکان باشید،و در منزل در صورت داشتن حوض یا حوضچه و محل نگهداری آب، حتماً از درپوش مناسب و حصارکشی برای جلوگیری از اتفاق‌های این‌چنینی آن استفاده شود.دکتر مهترپور یادگیری مهارت‌های کمک‌های اولیه در مواجهه با موارد خفگی و انسداد راه هوایی توسط جسم خارجی توسط والدین را پیشنهاد کرد تا در صورت بروز حادثه‌ای، والدین تا رسیدن اورژانس و ارائه خدمات درمانی بتوانند به کودکان کمک‌های اورژانسی ارائه و از مرگ کودک جلوگیری کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها