تقاطع غیرهمسطح محور شهید رجایی بندرعباس احداث می‌شود



مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تقاطع غیر همسطع محور بندرشهید رجایی با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربنای‌های حمل و نقل کشور، سازمان راهداری، بنادر و صنایع مستقر در غرب بندرعباس ساخته می‌شود.

           

به گزارش صبح ساحل، عباس کمالی صبح امروز (اول شهریورماه) در بازدید از‎ پروژه تقاطع غیر همسطح محور بندرشهید رجایی بندرعباس به جزئیات و اهداف اجرای این پروژه اشاره و اظهار کرد: این پروژه از لحاظ نوع ساخت در هرمزگان بی‌نظیر است که بخشی از اعتبار این طرح  با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربنای‌های حمل و نقل کشور، سازمان راهداری، بنادر و صنایع مستقر در غرب بندرعباس تامین می‌شود.

وی با تاکید به اهمیت و حساسیت پروژه، اظهار کرد: ایفای تعهدات طرفین تفاهم نامه موجب می شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطابق با برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده پروژه تکمیل و مورد استفاده مردم شریف استان و همه استفاده کنندگان در سطح ملی قرار گیرد.

‎کمالی با اشاره شعاع کم میدان سایت در ورودی غربی شهر بندرعباس عنوان کرد: ارتقاء ایمنی، کاهش گره ترافیکی میدان باهنر و میدان سایت، کاهش مدت زمان سفر کارکنان صنایع غرب به شهر، تسهیل حمل و نقل کالا و تولیدات صنایع فلزی و نفتی، کاهش مصرف سوخت و روان سازی ترافیکی با اصلاح تداخلات جریان‌های عبوری از مزایای ساخت تقاطع غیرهمسطح محور شهید رجایی بندرعباس است.

‎وی به مشخصات فنی این پروژه مهم واقع در محدوده بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: فاز اول تقاطع غیرهمسطح محور بندرشهید رجایی دارای دو دستگاه پل سه دهانه ۲۵ متری با عرض ۲۲ متر است و نیز حدود 3200 مترمربع آن عملیات پل سازی و هفت کیلومتر عملیات‌ راهسازی است.

‎کمالی بیان کرد: با توجه به مطالعات زمین‌شناسی تصمیم بر این شد تا از پی‌های عمیق یا شمعی برای ساخت پل به کار گرفته شود و در این پروژه به لحاظ فنی ۱۰۰ شمع در عمق ۲۵ متری سطح زمین جای گذاری می شود.

‎مدیرکل راه وشهرسازی استان هرمزگان با اشاره به عملیات راهسازی به طول هفت کیلومتر در راستای این پروژه مهم، خاطرنشان کرد: رمپ و لوپ با هدف تسهیل تردد و کاهش ترافیک عبوری ایجاد می‌شود و این اقدام مهم منجر به امنیت مسیر می‌شود و همچنین ماشین‌های سنگینی که از مسیر بابا غلام و تازیان به سمت بندر شهید رجایی تردد می‌کنند، از زیر پل عبور کرده و ماشین‌های سبک از روی پل تردد می کنند.

‎وی با بیان اینکه پل به گونه ای طراحی شده است که با آزاد سازی اراضی هدیش هم مشکل ترافیکی میدان باهنر کاهش می‌یابد و دو کیلومتر از طول مسیر کم می‌شود، اظهار کرد: مسیر فعلی باهنر به جاده اختصاصی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و ارتش و اسکله باهنر تبدیل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با قدردانی از حمایت‌های استاندار و مجمع نمایندگان استان هرمزگان، عنوان کرد: اتفاقات خوبی جهت تامین بخشی از منابع مالی پروژه از طریق صنایع غرب در حال انجام است.

منتظر تایید: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها