رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۲۵۰ نیروی کادر درمان استان در مرزها به زائران اربعین خدمات می‌دهند



رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از آمادگی کادر درمان در مرزها جهت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۵۰ نیروی کادر بهداشت و درمان با حضور در مرزهای مشرف به کربلا و نجف خدمات رسانی به زائران را برعهده دارند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر غلامعلی جاویدان»، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  روز شنبه گفت: هشت درمانگاه از استان هرمزگان شامل درمانگاه انصارالمهدی قشم، قمربی هاشم میناب، عبدالحمید سالاری حاجی‌آباد، علی اکبر رودان در کربلا و همچنین ۲ تیم درمانی موکب شهید عراقی زاده در سه مکان ناصریه نجف، عمود ۴۷۱ بین راه نجف و کربلا و در محل کربلای معلی یک درمانگاه اصلی به همراه یک درمانگاه طب سنتی برپا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی و تمهیدات دارویی لازم جهت خدمات درمانی به زائرین اربعین انجام شده است، اظهار کرد: بیشترین مراجعان زائران به موکب‌های سلامت به دلیل بیماری‌های اسهال، استفراغ، گرمازدگی، گرفتگی عضلانی، تاول پا، عرق سوز و از این نوع آسیب‌ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با بیان اینکه همچنین ۶۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای شهری و بین شهری در استان خدمات به زائران ارائه می‌دهند، تصریح کرد: تمامی مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های مسیر اعزام زائران اربعین حسینی در هرمزگان از ۲۷ مردادماه امسال تا ۲۰ شهریورماه جاری به صورت آماده باش بوده و خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

دکتر جاودان از اعزام ۱۶ نیروی درمانی اورژانس از هرمزگان به مرز شلمچه جهت ارائه خدمات درمانی، افزود: در مرز شلمچه ۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران اربعین مستقر هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها