قطع انگشت دست دختر بچه ۸ ساله با چرخ گوشت



رئیس سازمان آتش نشانی بندرعباس از قطع انگشت کودکی ۸ ساله با چرخ گوشت خبر داد.

 


به گزارش صبح ساحل، محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تشریح کرد: چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ساعت ۱۵:۵۰ طی تماس تلفنی اورژانس با مرکز ۱۲۵ گزارش گیر کردن دست کودک در چرخ گوشت دریافت میکند.

وی افزود: بلافاصله اکیپ عملیات نجات از ایستگاه شماره ۱ جهت همکاری با کادر پزشکی به بیمارستان شهید محمدی اعزام میشوند.

لیاقت جزئیات حادثه را این چنین عنوان کرد: بررسی‌ها نشان داد دختر بچه ای ۸ ساله، در یک لحظه غفلت والدین، دستش را به داخل گلویی چرخ گوشت فرو برده و از قسمت انگشتان تا آرنج در چرخ گوشت گیر میکند. که اکیپ عملیاتی با برش کاری از دو ناحیه گلویی و انتهایی، دست دختر بچه را از چرخ گوشت خارج کرده و برای پیوند تحویل کادر بیمارستان دادند.

لیاقت گفت: در زمان وقوع چنین حوادثی، افراد بزرگ‌تر بلافاصله سیم را از پریز برق کشیده و ضمن حفظ خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش‌نشانی و اورژانس از مشاوره تلفنی و کمک حضوری نیرو‌های متخصص عملیاتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: والدین باید در صورت نیاز به استفاده از چرخ‌گوشت آن را در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار دهند به طوری که برای کودکان قابل دسترس نباشد و در زمان‌هایی که با آن کار نمی‌کنند حتماً دوشاخه برق چرخ گوشت یا سایر وسایل را از پریز خارج کنند و آن را در جای امن و دور از دسترس کودکان قرار دهند و هرگز حتی برای چند لحظه کودک را با وسایل برقی تنها نگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها