برای سال تحصیلی آینده؛

دوره مشترک کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایرانی با خارج از کشور



دو دانشگاه کشور در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته با دانشگاه‌های خارج از کشور دوره مشترک اجرا می کنند.

                         

به گزارش صبح ساحل، در دوره پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳، دانشگاه‌های فردوسی مشهد و شهید مدنی آذربایجان شرایط پذیرش دانشجو در دوره مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور را اعلام کرده اند.

دو دوره مشترک در این دوره از پذیرش با همکاری کشورهای آلمان و ایتالیا در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

شرایط دانشگاه‌ها در برگزاری دوره مشترک در مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با دانشگاه سالنتو کشور ایتالیا دوره مشترک رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌کند و در این دوره دو نفر دانشجو بر اساس شرایط خاص اعلامی پذیرفته می‌شوند.

بر اساس شرایط اعلامی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، پذیرش از بین دانشجویان آقا و خانم امکان پذیر خواهد بود و فارغ التحصیلان این دوره بر مبنای گذراندن واحدهای معادلسازی شده دوره مشترک در دو دانشگاه، در انتهای دوره، ریزنمرات و مدرک کارشناسی ارشد هر دو دانشگاه (دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه سالنتو) را دریافت خواهند کرد.

تدریس در هر دو دانشگاه به زبان انگلیسی است و دارا بودن مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی برای داوطلبان این دوره الزامی است. طول دوره کارشناسی ارشد دوسال است و دانشجویان ملزم به گذراندن ۳۲ واحد درسی شامل پایان نامه هستند، این مدت برای دفاع از پایان نامه حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی قابل تمدید است.

دانشجویان این دوره سال اول را در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تحصیل خواهند کرد که در طی این مدت ملزم به گذراندن حداقل ۱۶ واحد درسی از میان واحدهای معادل سازی شده رشته مترجمی زبان انگلیسی هستند و سال دوم را به مدت دو ترم که از ماه سپتامبر آغاز می‌شود، جهت گذراندن واحدهای درسی منتخب دوره مشترک، در دانشگاه سالنتو حضور خواهند داشت، این مدت در دانشگاه سالنتو صرفاً برای یک نیمسال اضافی قابل تمدید است.

دانشجو می‌تواند پایان نامه خود را با راهنمایی مشترک اساتید دو دانشگاه ایرانی و ایتالیایی اخذ کند. مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه سالنتو بعد از دفاع از پایان نامه به دانشجو اعطا خواهد شد.دانشجویان ایرانی در صورت تمایل می‌توانند در مراسم اعطای مدرک در دانشگاه سالنتو شرکت کنند.

دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه کاسل کشور آلمان در رشته زراعت و اصلاح نباتات گرایش «اگرو اکولوژی» با پذیرش ۳ نفر دوره مشترک اجرا می‌کند.

داوطلبان باید جز ۲۵ درصد دانشجویان برتر ورودی رشته علوم کشاورزی و منابع طبیعی محل تحصیل دوره کارشناسی خود باشند و به میزان چند برابر ظرفیت اعلامی جهت مصاحبه معرفی خواهند شد. متقاضیان باید دارای مهارت زبان انگلیسی در سطح (B۲ معادل) IELTS ۶-۶.۵ یا بالاتر باشند.

کلاس‌های درسی این دوره در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کاسل آلمان به زبان انگلیسی است. هزینه‌های رفت و برگشت دانشجویان به آلمان و ایران و کمک هزینه‌های زندگی برای یک ترم و حداکثر ۵ ماه توسط DAAD آلمان پرداخت خواهد شد و مازاد آن برعهده دانشجویان آلمانی و ایرانی برعهده خود دانشجو خواهد بود.

در پایان دوره مدرک تحصیلی دانشجویان ایرانی توسط دانشگاه فردوسی مشهد و برای دانشجویان آلمانی توسط دانشگاه کاسل آلمان صادر خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها