عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی در «بندرلنگه» دستگیر شد



صبح ساحل ، حوادث - فرمانده انتظامی بندرلنگه گفت: عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان این شهرستان به مبلغ 470 میلیون ریال شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سرهنگ محمود حافظی افزود: یکی از شهروندان بندرلنگه با شکایت از فردی مبنی بر برداشت اینترنتی از حساب بانکی خود به مبلغ یاد شده به پلیس فتا این شهرستان مراجعه و خواستار پیگیری این موضوع شد.

وی بیان داشت: این موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و اقدامی فنی مشخص شد از حساب شاکی به صورت اینترنتی کالا خریداری شده است.

فرمانده انتظامی بندرلنگه اظهار کرد: در تحقیقات اولیه و بررسی میدانی صورت گرفته مشخص شد، شاکی پس از رویت تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام جهت واریز وجه بر روی لینک ارسالی کلیک کرده و به درگاه جعلی و فیشینگ بانک متصل و از آن طریق اطلاعات بانکی و رمز دوم وی اقدام به سرقت شده است.

حافظی ادامه داد: متهم در یک عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر شد و در مواجهه با مدارک غیرقابل انکار پلیس، به جرم ارتکابی خود مبنی بر برداشت مبلغ 470 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی اعتراف کرده است.وی گفت: متهم به مراجع قضایی تحویل شده و مبلغ برداشتی به حساب مالبخاته واریز شد.

این مسوول انتظامی بندرلنگه از شهروندان خواست با توجه به افزایش خدمات از طریق اینترنت و به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو، از در اختیار قرار دادن مشخصات حساب بانکی و رمز دوم کار خود به دیگران خودداری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها