هند در میان ۱۰ کشور ثروتمند جهان آمریکا همچنان در صدر



نام هند، چین و ژاپن هنوز در میان ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارند، با توجه به گزارش جدید، علی رغم کاهش ثروت خصوصی و دارایی‌ها در سال گذشته، که عمدتاً به دلیل بازار سهام و نوسانات ارز بود ولی این کشورها جایگاه خود را همانند سال گذشته حفظ کردند.

تازه‌ترین تحقیقات ثروت جهانی، هند را به عنوان ششمین ثروتمندترین کشور از نظر ثروت خصوصی در سال ۲۰۱۸ رتبه بندی کرده است.

مقدار کل دارایی که هندیها در سال گذشته در اختیار داشتند، یک درصد کمتر از سال ۲۰۱۷ بود، در حال حاضر ثروت  خصوصی  افراد به ۸۲۳۰ میلیارد دلار رسیده است .در خصوص اقتصاد و بازار هند در یک جمله می‌توان گفت که هندوستان کشوری است که در آن همه چیز از همه نوع و به مقدار بسیار فراوان وجود دارد. رقابت در بازارهای این کشور در جذب مشتری است و نه در تأمین نیازمندی‌های او. بازارهای این کشور تقریباً هیچ‌گاه با رکود مواجه نیستند.

در رابطه با قدرت خرید مردم می‌توان گفت قشر متوسط این کشور که معادل کارمندان ایرانی می‌شوند، اغلب به راحتی از پس هزینه‌های معمول زندگی بر می‌آیند و بسیاری از آن‌ها نیز، قادر به پس انداز حدود یک سوم حقوقشان هستند. با حقوق دو ماهشان می‌توانند یک خودروی مناسب دست دوم بخرند و تقریباً هر روز هفته، یک نوع لباس متفاوت می‌پوشند.

اما در تعریف ثروت خصوصی می‌توان گفت این ثروت به دارایی خالص یک فرد اشاره دارد و شامل تمام پول نقد، سهام و منافع تجاری است.

ایالات متحده (ایالات متحده) جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین کشور در جهان حفظ کرده است، و کل دارایی خصوصی به مبلغ ۶۰۷۰۷ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۸ دلار رسیده است، که طبق آمارها به میزان ۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال 2018 میلادی اندکی بیش از حد انتظارات بوده است تا بدینگونه قوی‌ترین دوره رشد اقتصادی آمریکا از سال ۲۰۱۴ رقم بخورد.اما در خصوص چینی‌ها با ۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل، ثروت شان به ۲۳٫۵۶۳ میلیارد دلار رسیده است، اما چین نیز جایگاه خود را به عنوان دومین کشور ثروتمند جهان در سراسر جهان نگه داشته است،.چین در 2018 طی 28 سال گذشته گزارش کندترین رشد اقتصادی خود را تجربه کرد تقاضای داخلی و افزایش عوارض آمریکا، به پکن برای اقدامات حمایتی به منظور جلوگیری از رکود بیشتر فشار می‌آورد.

نشانه‌های روزافزون ضعف اقتصادی در چین که تقریباً یک سوم رشد جهانی در دهه گذشته بوده نگرانی‌هایی در مورد اقتصاد جهان به وجود می‌آورد

اما جایگاه‌های بعدی لیست ژاپن (۱۹٫۱۱۳ میلیارد دلار)، انگلیس (۹٫۱۲۵ میلیارد دلار) و آلمان (۸٫۷۹ میلیارد دلار)هستند.

 می‌توان گفت  ژاپن سریعترین روند رشد از سال ۲۰۱۶ میلادی را در زمینه اقتصادی ثبت کرده است. رشد اقتصادی ژاپن در سه ماه دوم 2018 نسبت به سه ماه نخست همان سال با افزایش 0.7 درصدی روبرو بود که همین مسئله تا حدودی نگرانی ژاپنی‌ها را در زمینه اقتصاد بر طرف کرد.به طور کلی، مردم در سراسر جهان با ۵/۷ درصد کاهش سرمایه نسبت به سال گذشته دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند، این دارایی در سراسر جهان اینگونه محاسبه می‌شود که از ۲۱۵ تریلیون دلار در پایان سال ۲۰۱۷ به ۲۰۴ تریلیون دلار در پایان سال ۲۰۱۸ کاهش داشته است.برای مثال، تمام شاخص‌های اصلی بازار سهام جهانی در طول سال ۲۰۱۸ کاهش یافت،"مهم‌تر از همه، همه ارزهای اصلی جهان در طول سال گذشته، به استثنای ارزهای ژاپنی و تایلندی، در برابر دلار آمریکا سقوط کردند.

لیست ۱۰ کشور ثروتمند جهان (ارزش ثروت در میلیارد دلار) ۲۰۱۸

۱. ایالات متحده: ۶۰، ۷۰۷ 

۲. چین: ۲۳، ۵۶۳

۳. ژاپن: ۱۹، ۱۳۱  

۴. بریتانیا: ۹، ۱۲۵

۵. آلمان: ۸، ۷۹۰ 

۶. هندوستان: ۸، ۱۴۸

۷. استرالیا: ۶۲۰۲۰   

  ۸. کانادا: ۶٬۰۰۹

۹. فرانسه: ۸٬۵۵۱   

۱۰. ایتالیا: ۳۸۴۹  

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها