نیروی انتظامی جاده‌ها را با پهپاد کنترل می‌کند



نیروی انتظامی در هر شرایطی مصمم به هوشمندسازی و به کارگیری فناوری‌های نوین است که در این راستا استفاده از پهپاد و بالگرد برای کنترل جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، جانشین فرمانده نیروی انتظامی عصریکشنبه در حاشیه مراسم استقرار پلیس امنیت اقتصادی در گمرک شهید رجایی ضمن بیان این مطلب گفت: جذب افراد تحصیل کرده و استفاده از فناوری های روز دو رویکرد مهم پلیس برای تامین امنیت در بخش های مختلف است.

سردار ایوب سلیمانی در جمع خبرنگاران از نصب سامانه های رهگیری "سپهتن" ، روی اتوبوس های بین شهری به عنوان یک تجربه "بسیار موفق " نام برد و اظهار داشت: این اقدام موجب کاهش ۹۰درصدی تخلفات رانندگان اتوبوس های بین شهری شد.

 

وی تصریح کرد: تمام شناورهای ناوگان دریایی و خودروهایی که در جاده ها بار و مسافر جابه جا می کنند باید در برابر فعالیت خود پاسخگو باشند که این کار تنها از راه نصب سامانه های رهگیری قابل انجام است.

به گفته جانشین فرمانده ناجا نصب سامانه های رصد و رهگیری ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا به دلیل برخی ناهماهنگی ها و انتظار برای پرداخت وام بانکی به مالکان و بهره برداران خودروهای سنگین به تاخیر افتاده است.

 

سردار سلیمانی گفت: در قانون مصوب شده که به تمام کامیون دارانی که جی پی اس و سامانه های رهگیری نصب می کنند، برای تامین هزینه این تجهیزات وام بانکی پرداخت شود اما به دلیل کمبود اعتبار این کار تاکنون انجام نشده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: البته تامین هزینه نصب ردیاب برای همه کامیون داران امکان پذیر است اما چون قانون پرداخت وام را تصویب کرده ، سامانه را تا زمان گرفتن تسهیلات نصب نمی کنند.

وی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی باید در این زمینه یک حرکت جهادی انجام شود ومناسب نیست نصب این ردیاب ها بیش از این به تاخیر بیفتد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به کارگیری تجهیزات مناسب مانند "ایکس – ری" در گلوگاه های گمرکی نیز یکی دیگر از ضرورت ها و اولویت هاست.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: ۱۵۷مبداء گمرکی در کشور وجود دارد که حدود ۱۳گمرک مهمتر بوده و کار مردم در آنها گیر است و برای سرعت بخشی و افزایش ضریب امنیت سلامت اقتصادی این دستگاه ها در آنها لازم است.

سردار سلیمانی ادامه داد: اگر نهادهای مربوطه برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید این دستگاه ها مشکل دارند، می توان از راهکارهایی مانند ظرفیت شرکت های خصوصی استفاده کرد.

 

وی تصریح کرد: نصب این دستگاه ها مشکل صف های طولانی کامیون ها در خروجی های گمرک و گلوگاه های ایست و بازرسی نیروی انتظامی از جمله گلوگاه شهید میرزایی در جاده بندرعباس – سیرجان را حل خواهد کرد.

با استقرار نخستین یگان پلیس امنیت اقتصادی در گمرک شهید رجایی بندرعباس، استقرار نیروی انتظامی در گمرکات کشور آغاز شد، این اقدام در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و برای ایجاد امنیت خاطر در فعالان اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی و جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده کنندگان از شرایط ویژه کشور است.

 

نیروی انتظامی در کنار دستگاهها و نهادهایی مانند گمرک و بنادر و دریانوردی بخشی از چرخه تامین امنیت اقتصادی است و می تواند زبان گویای آنها نیز باشد، در شرایطی که روزانه حدود ۳هزار کانتتینر کالا فقط از بندر شهید رجایی خارج می شود نمی توان بدون استفاده از تجهیزات بر روند ورود و خروج کالا نظارت موثر داشت.

به گفته سردار سلیمانی هم اکنون تنها یک دستگاه ایکس ری در بندرشهید رجایی مستقر است که در صورت فعالیت کامل ،روزانه می تواند ۲۰۰کانتینر را کنترل کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها