این گره بازشدنی نیست!!!



به گزارش صبح ساحل ،  گره‌های ترافیکی شهر خلاق یا همان پایتخت اقتصادی کشور یا همان بندرعباس خودمان، با یک‌طرفه کردن، دوطرفه کردن خیابان‌ها، تبدیل دو راه به سه‌راه و سه‌راه به چهارراه و نصب چراغ‌قرمز باز نمی‌شود.
با اجرای طرح‌های جدید ترافیکی، هر خیابانی که به مرکز شهرختم می‌شود و یا به بلوار اصلی، جز ترافیک و جنگ اعصاب چیزی عاید مردم این شهر نمی‌شود. کارشناسان اهل‌فن و خبره!!! وضعیت خیابان‌های منتهی به مرکز شهر را چنان تغییر داده‌اند که در هیچ شهری جز بندرعباس چنین کار کارشناسی دیده نمی‌شود.
سه‌راه دلگشا و خیابان پدران آسمانی را چنان به چراغ‌قرمز مجهز کرده‌اند که یک شاهکاراست. شاهکاری بی‌نظیر. برخی از طرح‌های ترافیکی شهر بندرعباس، همچون نظام آموزشی کشور، بازگشت به عقب است. یک‌عمر چهارراه فاطمیه، چهارراه بود که چند سال پیش در اجرای یک‌طرفه کردن خیابان‌های هسته مرکزی شهر، چراغ‌قرمز حذف شد. طولی نکشید دوباره چراغ‌قرمز روشن شد.
چهارراه مرادی هم همین وضعیت را دارد. بسیاری از چهارراه‌های شهر بندرعباس، عنوان چهارراه را یدک می‌کشند اما در ظاهر چیز دیگری است.
همین خیابان شریعتی شمالی، حدفاصل چهارراه فاطمیه تا میدان اتوتاج (ابوذر) که دیگر میدان نیست و اخیراً به چراغ‌قرمز مجهز شده، هردو باند را به یک مسیر اختصاص داده‌اند یعنی از چهارراه فاطمیه تا چهارراه ابوذر.
درگذشته این‌گونه نبود و شما به‌راحتی از میدان شهربانی و سپس اتوتاج وارد خیابان شریعتی شمالی و نهایتاً وارد بلوار سید جمال‌الدین اسدآبادی می‌شدید، اما حالا باید یک دور قمری بزنید، کلی بنزین بسوزانید در ترافیک بمانید تا بتوانید وارد خیابان سید جمال‌الدین شوید. آقایان کارشناس خبره، با بهره‌گیری از ایده‌های مشاوران کار بلد، چنان تغییری در ضلع شمالی میدان برق ایجاد کرده‌اند که باید دید و بر این کارشناسان کارکشته که چنین ایده‌ای داده‌اند، درود فرستاد.
این طرح چنان بار ترافیکی را در این محدوده افزایش داده که نگو نپرس. این‌ها نمونه‌هایی است از ده‌ها طرح‌های ترافیکی که در خیابان‌های اصلی و فرعی و معابر شهر بندرعباس اجراشده و مردم را سرگردان کرده است. باید پذیرفت با رشد روزافزون جمعیت، افزایش تعداد خودروها و ثابت ماندن خیابان‌های شهر، این‌گونه تغییر هندسی در معابر، خیابان‌ها و تقاطع منجر به باز شدن گره‌های ترافیکی نمی‌شود.
باور کنید که اجرای این‌همه طرح‌های ترافیکی و صرف هزینه‌های گزاف رضایت مردم را فراهم نکرده است.
این نارضایتی را می‌توان از رانندگان تاکسی و مردم کوچه و خیابان شنید. وای به‌روزی که اتوبوس‌های «بی آر تی» آقایان آغاز به کار رسمی کنند، چه شود؟ اکثر خیابان‌های شهر 750 هزارنفری بندرعباس، گنجایش و ظرفیت پذیرش خودروهای ساکنان این شهر را ندارد.
حال تصور کنید چند روز تعطیلی فرابرسد، شهر از ترافیک منفجر می‌شود. یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهر بندرعباس سنگینی ترافیک و سختی تردد در مرکز شهر است که آستانه تحمل شهروندان را کاهش داده است.
چندی پیش نیز یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفته بود: هدف از ایجاد دوربرگردان یا تقاطع و... در سطح شهر باز کردن گره‌های ترافیکی باشد نه عاصی کردن مردم! که گویا گزینه دوم این عضو شورا در اجرای طرح‌های ترافیکی صادق است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها