برپایی نماز عید فطر، فقط در مساجد محلات استان/ فردا به احتمال زیاد عید سعید فطر است



شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد نماز عید فطر امسال فقط در مساجد محلات برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به شرایط شیوع کرونا؛ نماز عید سعید فطر امسال، با مراعات کامل ضوابط بهداشتی فقط در مساجد محلات سراسر استان برگزار خواهد شد و نماز عید فطر در مصلی‌ها و مساجد جامع اقامه نمی‌شود.
در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است؛ برگزاری مراسم پربرکت شب‌های قدر، با توصیه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و اجرای دقیق تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا توسط مؤمنین، تنفسی معنوی و حیات بخش برای جامعه متأثر از شرایط دشوار ماه‌های گذشته بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این زمینه گفت: توصیه می‌شود نماز عید فطر در فضای باز مساجد و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور ناظران بهداشتی اقامه شود.
دکتر حسین فرشیدی افزود: شهروندان حتماً از دستکش، ماسک، مهر و سجاده شخصی خود استفاده کنند و فاصله یک و نیم تا دومتری را حتما رعایت کنند.
وی افزود: هیچگونه خوردنی، نوشیدنی و نذورات هم ین مردم توزیع نشود.

فردا به احتمال زیاد عید سعید فطر است

عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب نیز گفت: از غروب امروز ۱۰۰ گروه رصدگر در استان‌های مختلف با بهره‌گیری از تجهیزات مناسب، برای دیدن هلال ماه شوال مستقر می‌شوند.
حجت الاسلام موحدنژاد افزود: بر اساس پیش بینی کارشناسان، هلال ماه شوال در غروب شنبه قابل رویت است و انتظار است طبق تقویم، فردا یکشنبه چهارم خرداد عید سعید فطر باشد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها