پیگیری جذب قضات بومی در دیدار نماینده غرب هرمزگان با معاون قوه قضاییه



احمد جباری رییس مجمع نمایندگان هرمزگان روز دوشنبه 16 تیرماه با امین حسین رحیمی معاون منابع انسانی قوه قضاییه که پیش از این نیز با وی در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی همکار بوده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش صبح ساحل، در این دیدار، احمد جباری با اشاره به روحیه مردمی و جهادی آیت‌الله رییسی ریاست قوه قضاییه و تأثیر تقویت روحیه مبارزه با فساد از ناحیه ایشان در ساختار قوه قضاییه، بر لزوم جریان یافتن این روحیه در ابعاد مختلف دستگاه قضا در مناطق مختلف کشور تأکید کرد.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس در این باره اظهار کرد: از زمان حضور آیت‌الله رییسی در راس دستگاه قضایی کشور، امید در وجود مردم کشورمان در زمینه تحقق عدالت، دوچندان شده است و اقدامات اخیر در زمینه مبارزه با فساد سبب شده تا مردم بیش از پیش به دستگاه قضایی اعتماد کنند و این سرمایه بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی که بر مبنای عدالت بنا شده است، به شمار می‌رود.

وی با جهادی خواندن اقدامات رییس کل دادگستری هرمزگان در زمینه حل مشکلات مختلف مردم و اقدام به موقع مدعی‌العموم در استان در زمینه مسائل و مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: این روحیه مثال زدنی می‌بایست در تمامی حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان نیز جریان یابد.

جباری همچنین از تشکیل فراکسیون نمایندگان حقوق‌دان مجلس نیز خبر داد و گفت: این فراکسیون در کنار فعالیت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می‌تواند یاریگر دستگاه قضا در ساماندهی به مصوباتی باشد که اکنون دستگاه قضا برای تشدید خدمت‌رسانی به مردم به آنها نیاز دارد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در خانه ملت همچنین موضوع جذب قضات بومی را مورد پیگیری قرار داد و عنوان کرد: این اقدام می‌تواند به حل سریع‌تر پرونده‌ها در استان کمک کرده و در عین حال زمینه‌ساز رضایت‌مندی هرچه بیشتر مردم باشد.

وی تأکید بر رعایت حرمت مردم در دستگاه قضایی را نیز از جمله ویژگی‌های متمایز دوران ریاست آیت‌الله رییسی بر دستگاه قضا برشمرد و اظهار کرد: دستگاه قضایی پناه مردم مظلوم است و نوع مواجهه مسؤولان قضایی با مردم می‌تواند اثر مستقیمی در توفیقات جریان یافته در قوه قضاییه و تداوم آن داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها