سود خالص شرکت آرامکو عربستان، 73 درصد سقوط کرده است



شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 درصد سقوط کرده است.

به گزارش صبح ساحل،شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان اعلام کرد که سود خالص این شرکت به خاطر کاهش شدید تقاضا برای نفت در بازار جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و متعاقبا سقوط قیمت در سه ماهه دوم سال جاری 73 درصد کاهش داشته است. البته تقریبا تمام شرکت‌های نفتی در سه ماهه دوم امسال به خاطر اعمال محدودیت‌ بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در بسیاری از کشورها در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا و همچنین توقف بسیاری از پروازهای بین‌المللی آسیب دیده‌اند. اقدامات انجام شده به کاهش مصرف  نفت در جهان و سقوط قیمت نفت به کمترین میزان در 20 سال گذشته منجر شد. 

شرکت آرامکو عربستان که سال گذشته میلادی در بورس ریاض 29.4 میلیارد دلار عرضه اولیه داشت، اعلام کرده که شیوع سریع کرونا در جهان تقاضا برای نفت، گاز و فرآورده‌های پتروشیمی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. امین ناصر، مدیرعامل آرامکو، طی بیانیه‌ای که امروز منتشر شد گفت: بحران شیوع ویروس کرونا شبیه هیچ بحرانی که جهان در تاریخ معاصر خود تجربه کرده است، نیست و ما در حال تطبیق دادن خود با اوضاع تجاری پیچیده و به سرعت در حال تغییر در جهان هستیم. 

ناصر تاکید کرد: به خاطر اقدام برخی کشورها در کاهش محدودیت‌های کرونایی و ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی، بازار انرژی جهانی در حال تجربه بهبود نسبی است. آرامکو گزارش داده است که سود خالصش بیش از میزان مورد انتظار کارشناسان کاهش داشته و 73.4 درصد سقوط کرده است.  این شرکت همچنین گفته که پیش بینی می‌شود برای سال 2020 هزینه سرمایه 25 تا 30 میلیارد دلاری را تجربه کند.بنا به گزارش این شرکت سعودی، سود خالص آن از 24.7 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال گذشته به تنها 6.57 دلار در سه ماهه دوم سال جاری رسیده است.  موسسه ریفینتیو پیشتر گزارش داده بود که کارشناسان انتظار دارند که آرامکو عربستان پیش‌بینی کرده‌اند که شرکت آرامکو برای سه ماهه دوم سود خالص 8.3 میلیارد دلاری را به ثبت برساند. 

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها