وعده‌های بی‌سرانجام!!!



به نوشته روزنامه صبح ساحل، فرماندار شهرستان بندرعباس چندی پیش گفت: عرضه ماهی در قایق‌ها و در خیابان‌ها ازجمله خیابان روبروی بازار ماهی‌فروشان و اسکله صیادی بندرعباس ممنوع است. این مسئول عرضه آبزیان به‌صورت دست‌فروشی را غیربهداشتی دانسته و گفته دست‌فروشان ماهی سلامت شهروندان بندرعباسی را به خطر انداخته‌اند.
فرماندار بندرعباس بیان کرد: برابر حکم دادستان شهرستان، دستگاه‌های ذی‌ربط با افرادی که با اصرار به عرضه محصولات غیربهداشتی قصد ضربه زدن به‌سلامت جامعه رادارند برخورد می‌شود. با توجه به تهدیداتی که عرضه قلیان برای سلامت جامعه دارد لذا عرضه قلیان در طول ساحل ممنوع و شهرداری و انتظامی همچنان مراقبت و نسبت به جمع‌آوری و انهدام آن‌ها اقدام کنند.
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس نیز چند ماه پیش گفت: گشت مشترک راهنمایی و رانندگی و شهرداری اقدام به جمع‌آوری خودروهای فروش میوه در سطح این شهر می‌کنند. امروز پس از گذشت مدتی از اظهارات نماینده عالی دولت در بندرعباس پایتخت اقتصادی ایران و مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس، هنوز در گوشه و کنار معابر اصلی شهر بندرعباس، وانت‌بارهای ماهی و میوه‌فروش در حال کسب‌وکار هستند. بلوار امام خمینی، بلوار امام حسین، بلوار ساحلی طالقانی، زیباشهر و... مکان‌هایی هستند که این افراد در حاشیه آن بساط پهن کرده در حال فروش میوه هستند. بسیاری از شهروندان به دنبال اجناس باقیمت مناسب هستند و نه گران که برای تهیه مایحتاج خود خرید ماهی و میوه از این فروشندگان را ترجیح می‌دهند به‌عبارتی‌دیگر مردم جیب خود را می‌بینند و به قانونی یا غیرقانونی بودن این کار توجهی نمی‌کنند. نکته جالب اینکه بسیاری از این فروشندگان بخشی از خیابان‌ها و بلوار اصلی شهر و محل تردد سواره و پیاده را مسدود کرده‌اند. چهارراه سابق نخل ناخدا که به همت شهرداری دیگر چهارراه نیست، زنان و مردان دست‌فروش بساط فروش ماهی و میگو و... پهن کرده و در کمال آرامش به دنبال رزق روزی هستند. در دل محلات از این دسته افراد که اقدام به دست‌فروشی و عرضه ماهی و میوه در شرایط نامناسب و غیربهداشتی می‌کنند به‌وفور یافت می‌شود. کافی است گشت‌وگذاری در محلات بندرعباس داشته باشید از شاه‌حسینی بگیر تا خواجه عطا، شهید جعفری و چندین و چند محله دیگر. ناگفته نماند عرضه قلیان نیز علیرغم هشدارهای مسئولان همچنان در ساحل بندرعباس عرضه می‌شود. در روزهای پایانی هفته، ساحل زیبای شهر آن‌چنان دود قلیان فراگرفته که آن را خاکستری می‌بینید. با اوج‌گیری کرونا تعداد فروشندگان میوه در حاشیه خیابان‌های شهر بندرعباس نیز چندین برابر افزایش‌یافته است. باید تمام دستگاه‌ها در کنار هم به این معضل دیرینه پایان دهند. بالاخره باید این کار انجام شود. باید نه‌تنها این عده بلکه ماهی‌فروشان دوره‌گرد و دست‌فروشان ماهی در پشت شهر و سایر نقاط شهر را ساماندهی کرد. باید شهرداری ابتدا مکان‌هایی را مهیا کرده سپس این دوره‌گردها را مجبور به انتقال آن‌ها به مکان‌های موردنظر کند. پرسشی که ذهن همه را به خود مشغول ساخته اینکه، چرا علیرغم هشدارهای آقایان و خط‌ونشان کشیدن مسئولان برای برخورد با متخلفان و جمع‌آوری بساط آنان، تاکنون این تهدیدها عملی نشده و جواب نداده، گویی در حد حرف باقی‌مانده است. مردم علاقه‌مند هستند شفاف بدانند که چرا زور این دستگاه‌ها به افراد خاطی که در اینجا آن‌ها را عرضه‌کنندگان ماهی در شرایط غیربهداشتی و فروشندگان میوه در حاشیه خیابان می‌شناسیم، نمی‌رسد و به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی و با چهره‌ای خندان از مشتریان خود استقبال می‌کنند.
حال شهروندان منتظرند تا ببینند آقایان مسئول، چه زمانی به قولی که داده‌اند وفا می‌کنند یا این وعده هم پس از گذشت مدت‌زمانی چون باد هوا به فراموشی سپرده می‌شود و آن را باید وعده بی‌سرانجام بدانیم یا نه اتفاق خوبی خواهد افتاد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها