رئیس پلیس راهور هرمزگان خبر داد:

25 مورد سانحه تصادف به علت تخلف ادارات



صبح ساحل، حوادث _ بی احتیاطی راننده حادثه آفرید...عابرپیاده با رعایت نکردن قوانین،جان خود را از دست دادو...این نمونه تیترهای است که هر روزه در نشریات و رسانه ها بیان شود و بر نقش انسانی در بروز سوانح رانندگی تاکید شده است. اما کم نوشته و گفته شده است که ادارات در تصادفات مقصر بودند چرا که احداث راهها، کنده کاری جاده ها و خیابان ها برای لوله گذاری و... در امر تصادفات موثر هستند. به گفته رئیس پلیس راهور هرمزگان،در سالهای 90تا هم اکنون در 25 مورد سانحه تصادف، ادارات و شرکت‌های خدمات‌رسان طرح‌های عمرانی سبب بروز حوادث رانندگی شده‌اند،که 8 مورد آن در 6 ماهه نخست سال جاری بوده است.سرهنگ تیمور سپهوند که به مناسبت هفته ناجا درجمع خبرنگاران سخن می گفت به تخلف ادارات وشرکت‌های خدمات‌ رسان طرح‌های عمرانی اشاره داشت و افزود:تخلفات این ادارات و شرکت ها توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان بررسی می شود و به عنوان سهم این متخلفان در تصادفاتبه ثبت  و اعلام می گردد.

 دیدار با خانواده های آسیب دیده سوانح رانندگی

وی در ادامه از برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت و یکی از مهم ترین این برنامه ها دیدار با خانواده‌های آسیب دیده سوانح رانندگی است .سرهنگ سپهوند هدف این دیدار آشنا کردن شهروندان با مشکلات کسانی اعلام کرد که در اثر حوادث رانندگی دچار ضر و زیان جانی و مالی شدند.وی اکثر برنامه های این هفته را  براساس اقدامات فرهنگی دانست و افزود:اعتقاد ما بر این است که با فرهنگ سازی و توسعه فعالیت‌های آموزشی می‌توان قانونمداری و نظم پذیری را در جامعه نهادینه کرد.

 آزادسازی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی

رئیس پلیس راهور هرمزگان به تشریح طرح ویژه آزادسازی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی پرداخت و گفت: در این هفته،طرح ویژه آزادسازی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی اجرا می شود که ضمن ارائه تسهیلات خاص برای مالکان آن از جمله عدم اخذ خلافی زیر مبلغ یک‌میلیون ریال، مساعدت لازم در هزینه‌های پارکینگ را نیز در نظر گرفته‌ایم.

 معلمان جریمه می کنند...

سرهنگ سپهوند،از اهداء حکم پلیس نامحسوس به پنج  نفر معلم خبر داد که این افراد فرهنگی کار خود را به عنوان پلیس نامحسوس شروع کردندو هر گونه تخلف رانندگی را ثبت و به ما اعلام می کنند.

 برنامه های هفته

وی بازگشایی شهرک ترافیک،برگزاری همایش بزرگ همیاران پلیس،پلیس یاران جوان،نوجوان وفرهنگ‌یاران ترافیک، تجلیل از برگزیدگان این بخش، همایش موتورسیکلت سواران قانونمند، اجراییات، صدور گواهینامه، شماره‌گذاری و پرسش و پاسخ و اهدای جوایز به دانش آموزان از جمله  برنامه‌های پلیس راهنمایی رانندگی هرمزگان در هفته ناجا اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها