به مناسبت روز صنعت و معدن:

طرح بزرگ انتقال و ذخیره‌سازی اسیدسولفوریک در بندرعباس به بهره‌برداری رسید



این طرح با هدف انتقال اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد در استان کرمان به بندرعباس و صادرات آن به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و بنادر صادراتی از طریق شبکه‌های ریلی با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
به گزارش صبح ساحل، «اردشیر سعدمحمدی»، مدیرعامل شرکت مس ایران با اشاره به ذخیره یک ونیم میلیون در ذخیره مس در ۲  سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: ما در سال جدید یک میلیارد تن ذخیره جدید را خواهیم داشت.  وی گفت: ۱۷ درصد ذخایر مس در این دو سال به ذخایر کشور اضافه شده‌است، در حال حاضر، ما رتبه ۷ در مس جهانی را داریم. بیش از یکصد و ده میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی داشته‌ایم و در ده سال آینده شرکت مس ایران، جز ۱۰ شرکت برتر مس جهان قرار خواهد گرفت.

   سه طرح کنستانتره تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید

طرح با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ساخت ۸ مخزن با ظرفیت صد و ۱۵ هزار تن ساخته شده و طریق ساخت یک‌صد دستگاه واگن مخزن‌دار با ظرفیت حمل ۶۵ تن برای هر دستگاه، احداث خطوط ریلی در سایت بندرعباس به طول ۲ و هفت دهم کیلومتر و در سایت سرچشمه به طول ۲ و هشت کیلومتر، تأمین ۲۰۰ دسگاه ایزوتانک برای حمل اسید سولفوریک با ظرفیت حمل ۳۰ تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط ریلی اجرا شده که قابلیت ارسال به سراسر جهان فراهم کرده‌است.  در مرحله بعد قرار است که اسید سولفوریک تولید شده را در منطقه سرچشمه و خانون آباد و افتتاح دو کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شده به اسید فسفوریک تبدیل کنیم و ارزش افزوده بیش از ۱۹ برابری را با این سرمایه گذاری جدید برای کشور به همراه خواهد داشت. همچنین قابلیت تبدیل اسید فسفوریک را به کودهای فسفات فراهم خواهد نمود. درنهایت، ما مانع از خروج ارز برای خرید کودهای کشاورزی در کشور خواهیم شد.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها