ورود اولین کاروان حجاج خارجی به عربستان پس از دو سال



بعد از دو سال از اعمال محدودیت‌های کرونایی در عربستان و انحصاری شدن مراسم حج و عمره امروز اولین کاروان حجاج خارجی وارد عربستان شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، بعد از دو سال از اعمال محدودیت‌های کرونایی در عربستان و انحصاری شدن مراسم حج و عمره برای سعودی‌ها، اولین کاروان حجاج خارجی امروز وارد فرودگاه بین‌المللی «محمد بن عبدالعزیز» شهر مدینه شد.

منابع محلی در این خصوص گفتند: یک برنامه جامع و یکپارچه برای ارائه خدمات به حجاج با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

این منابع اضافه کردند: ورود این حجاج به راحتی و به سهولت با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های فنی انجام شده است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند این کاروان از سوی مصر و دو کشور عربی دیگر به عربستان رسیده است.

پیش از این با انتقادات کشور‌های اسلامی از مقامات ریاض که حج و عمره را به شهروندان سعودی منحصر کرده‌ بودند، عربستان اعلام کرد بزودی و از تاریخ ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) میزبان ۲۰ هزار عمره‌گزار از داخل و خارج از این کشور خواهد بود.

 

ورود اولین کاروان حجاج به عربستان بعد از دو سال+ تصاویر

 

ورود اولین کاروان حجاج به عربستان بعد از دو سال+ تصاویر

 

ورود اولین کاروان حجاج به عربستان بعد از دو سال+ تصاویر

 

«هشام سعید» سخنگوی وزارت حج و عمره عربستان ضمن اعلام این خبر گفت: زائران تحت تدابیر بهداشتی به زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند رفت و به تدریج تلاش خواهد شد تا تعداد حجاج در مراحل بعدی افزایش یابد.

با شروع همه‌گیری ویروس کرونا عربستان از ورود حجاج خارجی به خاک خود ممانعت کرده و دو سال پیاپی مسلمان خارج از عربستان اجازه  به جا آوردن حج واجب و عمره را نداشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها