نصب بیش از هزار و 400 علمک گاز در بندرخمیر



رییس بهره برداری شرکت گاز هرمزگان گفت: در حال حاضر بیش از یکهزار و ۴۰۰ علمک گاز در منازل شهر بندرخمیر نصب شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، محمدعلی محمدعلیزاده روز سه‌شنبه در دیدار با معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری خمیر افزود: با این وجود فقط حدود ۱۵۰ مشترک در شهر خمیر اقدام به خرید انشعاب گاز کرده اند که این مقدار نسبت به علمک های نصب شده مقدار خیلی کم است.
وی همچنین از اجرای ۷۰ کیلومتر لوله کشی گاز در شهر بندرخمیر خبر داد.
رییس بهره برداری شرکت گاز هرمزگان اظهار داشت: استقبال از پروژه گازرسانی در استان خوب نیست و متاسفانه مردم هنوز به این باور نرسیده‌اند که از چه نعمتی برخوردار هستیم.
محمدعلیزاده با بیان اینکه در راستای کمک به شهروندان جهت تسهیل در اشتراک پذیری گاز اقدام به اعطای وام به متقاضان شده است ، افزود: با همکاری و هماهنگی با بانک های عامل زمینه اعطای وام به متقاضیان به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال فراهم شده است.
وی افزود: این وام در راستای کمک به شهروندان جهت تسهیل در اشتراک پذیری گاز پرداخت می شود و بازپرداخت این تسهیلات سه تا پنج ساله است.
رییس بهره برداری شرکت گان هرمزگان یادآورشد: در آینده نزدیک ارائه سیلندرهای گاز به تدریج کاهش یافته و دسترسی به گاز فقط از طریق شبکه گازرسانی انجام خواهد شد.

 

 ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه گازکشی به منازل

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان بندرخمیر نیز در این نشست با بیان اینکه بهره مندی از نعمت گاز حق مردم شهرستان است گفت: مردم زمانی دغدغه نبود گاز را داشتند و در شان مردم نیست که با وجود داشتن چنین نعمتی سیلندرهای گاز را حمل کنند.
مهدی صابری از مردم خواست باتوجه به حجم سرمایه‌گذاری و اقدام‌های که برای گازرسانی انجام شده، در زمینه اتصال منازل خود به شبکه گازرسانی همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی همچنین یادآورشد: بر اساس گزارش ها، میزان حوادثی که به واسطه سیلندرهای گاز رخ می‌دهد، بسیار بیشتر از حوادث گاز خانگی است.
معاون فرماندار بندرخمیر همچنین با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات بانکی نیز تصریح کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره جهت گازکشی ساختمان ابتکار مناسبی به منظور تشویق مردم بویژه افراد کم درآمد به سمت فرهنگ استفاده از گاز شهری است.
صابری ادامه داد: باید به آن توجه شود این هست که بانک های عامل نیز شرایط دریافت تسهیلات بانکی را آسان تر و روند پرداخت وام را سرعت بخشند.
معاون فرماندار در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه تاکید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها