سیلاب در کرمان؛ مفقود شدن ۲ کودک، انسداد ۴۵ راه و قطع برق ۳۰ روستای ریگان



فرماندار ریگان در شرق استان کرمان می گوید که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی این شهرستان ۲ کودک مفقود شدند و تلاش امدادگران برای یافتن آنان جریان دارد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، امین باقری با اشاره به تشدید سیلاب در ریگان عنوان کرد: همچنین جاری شدن سیلاب راه ۴۵ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

فرماندار ریگان تاکید کرد: تمامی روستاهای مناطق کوهستانی ریگان هم اکنون در محاصره سیلاب قرار دارند و قطع برق ۳۰ روستا و تلف شدن دام ها از دیگر خسارات سیلاب در این شهرستان است.

وی از اعزام دهها اکیپ امدادی به مناطق سیل زده ریگان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هر لحظه بر شدت و سرعت سیلاب در این شهرستان افزوده می شود شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند. 

ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به پیش‌بینی هواشناسی هشدار سطح قرمز و اعلام ناپایداری شامل بارش باران، برف و وزش باد به‌نسبت شدید تا اواخر هفته جاری صادر کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه مدیران و شهروندان شد.

 

هواشناسی کرمان هفته گذشته هشدار نارنجی صادر کرده بود اما روز گذشته سطح و رنگ هشدار را تغییر داد و خواستار افزایش اقدامات پیشگیرانه و مراقبت ها شد.

این هشدار درحالی است که در سیل چندروز پیش در جنوب کرمان شاهد خسارت های به نسبت زیادی به زیرساخت های مختلف بودیم و میزان خسارت ها افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود.

گفتنی است که مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان نیز به ساکنان روستاهای هم‌مرز با استان کرمان هشدار داد: با توجه به حجم سنگین بارش ها و اعلام هشدار سطح قرمز در استان هرمزگان، علی‌رغم شرایط مساعد جوی در برخی مناطق استان، امکان جاری شدن سیلاب ناشی از بارش ها در جنوب استان کرمان در روستاهای هم‌مرز وجود دارد و باید از تردد در رودخانه های فصلی به شدت پرهیز کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها