شناسایی سویه جدید کرونا در عربستان



سازمان بهداشت عمومی عربستان اعلام کرد که سویه XBB ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. این سازمان روز دوشنبه ۲۴ اکتبر اعلام کرد که ۷۵ درصد موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا همچنان اومیکرون BA۵ و BA است، اما موارد سویه XBB هم شناسایی شده است.
 
به گزارش صبح ساحل و به نوشته انتخاب، سازمان بهداشت عمومی عربستان اعلام کرد که سویه XBB ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

 این سازمان روز دوشنبه 24 اکتبر اعلام کرد که 75 درصد موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا همچنان اومیکرون BA5 و BA است اما موارد سویه XBB هم شناسایی شده است.

بنابر گزارش «الخلیج آنلاین» پیش تر این سویه در سنگاپور و هنگ‌کنگ شناسایی شده بود و گفته می‌شود که این سویه 7 هزار حالت و برای همین ایمنی در برابر آن دشوار است.

این سازمان افزوده که با سرد شدن هوا، موارد آنفلوآنزا و کرونا و بیماری‌های فصلی و تنفسی افزایش خواهد یافت و از مردم خواسته که واکسن کرونا دریافت کنند.

متخصصان می‌گویند این زیرسویه که «ایکس‌بی‌بی» نام دارد، مسری‌تر از سویه‌ها و زیرسویه‌های قبلی است و در بیش از ۱۷ کشور از جمله استرالیا، سنگاپور، دانمارک و ژاپن گسترش یافته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها