تزریق دوز‌های سوم و چهارم واکسن کرونا جدی گرفته شود



دوز‌های سوم و چهارم واکسن کرونا برای عموم مردم بویژه افراد دارای بیماری‌های خاص، یک دوره طلایی است چرا که واریانت‌های جدید این بیماری همچنان وجود دارند.

       
به گزارش صبح ساحل، دکتر نیازی ‍‍‍پزشک عمومی گفت: افرادی که هنوز موفق به تزریق واکسن کرونا نشده اند برای جلوگیری از بیماری شدید، حتما از این فرصت طلایی استفاده کنند.

وی افزود: از آنجا که ابتلا به نوع خفیف امیکرون در افراد واکسن زده به خوبی مشاهده شد، درخواست داریم که دوران طلایی برای تزریق واکسن کرونا جدی گرفته شود و افراد برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند. ‍‍‍

دکتر نیازی با بیان اینکه تزریق واکسن به ویژه دوز یادآور از ۱۲ سال به بالا توصیه می‌شود اظهار داشت: تجربه نشان داده تزریق واکسن در مقابله با این ویروس مقاومت خوبی داشت و افراد واکسینه شده کمتر گرفتار شدند.

وی ادامه داد: اومیکرون در همه دنیا شیوع بالایی داشت، اما میزان مرگ و میر آن نسبت به واریانت دلتا پایین بود و علت اصلی آن واکسینه شدن درصد زیادی از مردم گزارش شد.

دکتر نیازی اضافه کرد: دوز یادآور واکسن (نوبت‌های سوم و چهارم) بسیار مهمتر از دوز اول و دوم است، واکسیناسیون می‌تواند از بیماری شدید، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در برابر انواع سویه‌های ویروس کرونا جلوگیری کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها