درپی هشدارهای هواشناسی

تردد در بنادر مرکزی و بنادر غرب هرمزگان طی روزهای آینده محدود و ممنوع شد



معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی و دریایی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان گفت: مسافران و گردشگران دریایی با اطلاع از چگونگی وضعیت جوی، سفر خود را به هرمزگان برنامه‌ریزی کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، اسماعیل مکی زاده با اشاره به هشدارهای هواشناسی استان برای روزهای سه‌شنبه اول فروردین تا پایان هفته جاری اظهارکرد: ناپایداری وضعیت جوی و دریایی به صورت رگبار باران و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا زمینه را برای ارتقا ایمنی سفر دریایی محدودیت‌هایی در بنادر مرکز استان و ممنوعیت‌های در بنادر غرب هرمزگان طی روزهای آینده ایجاد شود.

وی ادامه داد: بررسی داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، نشان‌دهنده فعال شدن و تشدید جریان غربی در گستره آب‌های خلیج‌فارس و تنگه ‌هرمز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (دوم و سوم فروردین ۱۴۰۲) همراه با وزش بادهای شدید غربی و به دنبال آن تلاطم دریا خواهد بود که این امر محدودیت و در برخی از ساعات ممنوعیت تردد در بنادر مرکزی استان را به دنبال دارد. 

 مکی‌زاده افزود: شدت عمل این جریان، با سرعت بادهایی به بیش از ۳۰ نات و ارتفاع موج به فراتر از ۲ متر بوده که این وضعیت با گردوخاک و کاهش دید افقی نیز همراه است. 

 دبیر کمیته خدمات حمل و نقل دریایی نوروز ۱۴۰۲هرمزگان با بیان اینکه از ظهر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در مناطق دریایی مرکز هرمزگان (بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، هنگام، خمیر، لافت و پُل) شاهد فعالیت این جریان خواهیم بود، تصریح کرد: امتداد این جریان از ظهر چهارشنبه تا صبح جمعه در مناطق دریایی غرب هرمزگان (لنگه، کیش، چارک، آفتاب، لاوان، سیری، ابوموسی و جزایر تنب) بوده که به منظور حفظ ایمنی هموطنان ارائه خدمات در بنادر غرب استان متوقف خواهد شد.

به گفته مکی زاده توقف خدمات و تعطیلی بنادر مسافری به‌دلیل مساعد نبودن شرایط جوی و تجربه یک سفر دریایی ایمن و خاطره‌انگیز است، لذا هموطنان و گردشگران در صورت ارائه نشدن خدمات در بنادر مسافری، به هیچ عنوان از اماکن و شناورهای غیرمجاز استفاده نکنند و تا از سرگیری مجدد خدمات در بنادر صبوری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها