ایلان ماسک بار دیگر ثروتمندترین فرد جهان شد



ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، مجدداً به عنوان برترین ثروتمند جهان شناخته شد. پس از کاهش ۲.۶ درصدی ارزش سهام شرکت فرانسوی LVMH که متعلق به «برنار آرنو» است، ماسک با دارایی حدود 192 میلیارد دلار، بار دیگر جایگاه اول را از آرنو به خود اختصاص داد.

       
به گزار صبح ساحل، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، اکنون ایلان ماسک با دارایی نقدینهی 192 میلیارد دلار در رتبه اول، آرنو با دارایی 187 میلیارد دلار در رتبه دوم و «جف بیزوس»، بنیانگذار آمازون با دارایی 144 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارند.

world-richest-man-1024x298.jpg.webp
-

رقابت بسیار تنگاتنگ بین ایلان ماسک و برنارد آرنو

بازی تنگاتنگ بین ماسک و 74 ساله آرنو در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ جریان داشته است. در آذرماه سال پیشین، برای اولین بار آرنو توانست ماسک را در این رقابت عقب بیاندازد، به خصوص با توجه به اینکه صنعت فناوری با چالش‌هایی مواجه شده بود و کالاهای لوکس در برابر تورم مقاومت بیشتری از خود نشان داده بودند. آرنو، بنیانگذار LVMH، نیز صاحب برندهای معروف دیگری مثل لویی ویتون، فندی و هنسی است.

اگرچه ماسک در پایان سال گذشته دوباره به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد، این عنوان تا روز گذشته دوباره به دست آرنو رسید.

elon-musk-Bernard-Arnault-1024x768.jpg.webp
-

با وجود نمایان شدن علائمی از کاهش سرعت رشد اقتصادی، به خصوص در بازار مهم چین، اعتماد مردم به بازار کالاهای لوکس در حال ضعیف شدن است. سهام LVMH از آوریل تا حال حدوداً 10 درصد کاهش یافته است و همین موضوع موجب شد ارزش کل دارایی‌های آرنو در یک روز 11 میلیارد دلار کم شود.

در همین زمان، ماسک در این سال 55.3 میلیارد دلار به دارایی خود افزوده است که بیشتر آن از طریق شرکت خودروسازی تسلا به دست آمده است. این شرکت خودروسازی مقر آن در آستین است که 71 درصد از کل ثروت ماسک را تشکیل می‌دهد، از ابتدای این سال تاکنون رشدی حدود 66 درصدی را تجربه کرده است.

  

منبع خبر: bloomberg

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها