وزیر انرژی عربستان سعودی:

ما خواهان همکاری با چین هستیم نه رقابت



نگاهی به عرب نیوز
شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی با تایید روابط تجاری و اقتصادی موجود با چین، گفت که پادشاهی سعودی به جای رقابت، به دنبال همکاری با دومین اقتصاد بزرگ جهان است. وی روز یکشنبه در دهمین کنفرانس تجاری اعراب و چین در ریاض گفت:«تعجب نمی‌کنم اگر به زودی اطلاعیه‌های بیشتری را درباره سرمایه‌گذاری عربستان و چین بشنوید. شاهزاده عبدالعزیز گفت که هم‌افزایی پیش‌برنده‌ای بین دو کشور وجود دارد. کارهای زیادی وجود دارد که ما می‌خواهیم با همکاری و کمک چین انجام دهیم.»
وزیر نیرو در جریان میزگردی در این رویداد دو روزه گفت که آخرین توافقنامه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به اوپک پلاس شامل اصلاحات همه جانبه است. وی افزود در برابر چیزی به نام عدم اطمینان و من معتقدم، این موضوع در حالت آمادگی است. وزیر عربستان سعودی گفت:« ما و اوپک پلاس بیشتر به انجام وظیفه به عنوان یک تنظیم کننده علاقه مندیم.» در اوایل این ماه، عربستان سعودی متعهد شد که در ماه جولای علاوه بر توافق گسترده‌تر اوپک پلاس برای محدود کردن عرضه تا سال 2024، کاهش عمیقی در تولید خود ایجاد کند، زیرا این گروه به دنبال افزایش قیمت‌های نفت است. وزارت انرژی عربستان اعلام کرد که تولید این کشور از حدود 10 میلیون بشکه در روز در ماه مه به 9 میلیون بشکه در روز در ماه جولای کاهش خواهد یافت. وزیر نفت گفت که توافق جدید اوپک پلاس برای کسانی که برای افزایش ظرفیت تولید خود سرمایه گذاری می‌کنند، پاداش خواهد داشت. در تحلیل نهایی، آنچه که این توافق برای همه ما به ارمغان خواهد آورد این است که کسانی که سرمایه گذاری می کنند، نه در سال جاری، بلکه در سال های آینده، 2024 و 2025 و حرکت رو به جلو، سرمایه گذاری آن‌ها به رسمیت شناخته می شود، زیرا آنها سرمایه گذاری خواهند کرد. با توجه به تخصیص تولید بالاتر.»
   
امارات برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد انتخاب شد
  نگاهی به خلیج تایمز

امارات متحده عربی بدون مخالفت در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دوره 2022-2023 با کسب 179 رای از مجموع 190 رای اعضای مجمع عمومی انتخاب شد. امارات با آغاز ماموریت در اول ژانویه 2022، جایگزین تونس در منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهند شد. هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی روز جمعه برای انتخاب پنج عضو جدید غیردائم شورای امنیت در نیویورک برگزار شد. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر و حاکم دبی، گفت:« انتخاب امارات به شورای امنیت برای دوره 2022-2023 نشان دهنده دیپلماسی فعال، موقعیت بین المللی و ... مدل توسعه متمایز.» شیخ محمد در توییتی نوشت که این دستاورد «همه به لطف تیم دیپلماتیک امارات به رهبری شیخ عبدالله بن زاید است. ما مشتاقانه منتظر عضویت فعال، مثبت و فعال در شورای امنیت سازمان ملل هستیم.»

این دومین باری است که امارات وارد قدرتمندترین باشگاه دیپلماتیکی می شود که قبلاً در سال های 1986-1987 خدمت می‌کرد. امارات متحده عربی متعهد می‌شود که از اعتبار خود برای فراگیری، نوآوری، انعطاف‌پذیری، ایجاد صلح، کاهش تغییرات آب و هوایی و توانمندسازی زنان استفاده کند. آلبانی، برزیل، گابن، غنا دیگر کشورهایی هستند که برای دوره دو ساله بدون چالش رقابت کردند. با شروع فراخوان نامزدی برای کشورهای عضو، سفیر دائم امارات در سازمان ملل، لانا نصیبه، رای خود را به صندوق انداخت. در رای گیری سالانه صدها دیپلمات در سالن مجمع عمومی در مقر نیویورک گرد هم آمدند.

به دنبال تمرین کشورهای نامزد برای اهدای خوراکی‌های سنتی به دیپلمات‌ها، امارات متحده عربی در مقر سازمان ملل در حالی که برای رأی‌گیری که از ساعت 10 صبح (به وقت نیویورک) آغاز شد، قهوه سرو کردند.
کشورهایی که برای عضویت در شورای امنیت نامزد می‌شوند، جایگزین استونی، نیجر، سنت وینسنت و گرنادین، تونس و ویتنام خواهند شد. اعضای جدید دوره دو ساله خود را از اول ژانویه آغاز خواهند کرد. آنها به پنج عضو غیردائم دیگر - هند، ایرلند، کنیا، مکزیک و نروژ خواهند پیوست. پیش از رای گیری، نصیبه گفت که کشورش برای مقابله با چالش‌های جهانی چیزهای زیادی برای ارائه به سازمان ملل دارد. ما معتقدیم که امارات متحده عربی کارهای زیادی برای کمک به شورای امنیت و سیستم چندجانبه به طور کلی دارد. ما کشوری پویا و آینده‌نگر در منطقه خود، سازنده پل، رهبر بشردوستانه و یک مرکز جهانی هستیم. 
تجارت، تجارت و نوآوری.شورای امنیت سازمان ملل پنج عضو دائمی دارد - ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه که می‌توانند تصمیمات اتخاذ شده توسط مجمع را وتو کنند. اعضای دائمی وزنه‌های سنگینی هستند که می‌توانند تصمیمات الزام آور قانونی مانند اعمال تحریم‌ها و تحریم اقدامات نظامی اتخاذ کنند. 10 عضو غیردائم دیگر دوره‌های دو ساله با هم تداخل دارند و در سراسر مناطق نمایندگی دارند.
   
 صبح ساحل//عدنان نگاری
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها