۳۶هزار و ۲۲۴ تن در غزه شهید شدند



وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۵۳ نفر شهید و ۳۵۷ نفر دیگر مجروح شدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، با احتساب این عدد، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون۳۶هزار و ۲۲۴فلسطینی شهید و۸۱هزار و۷۷۷ نفر نفر مجروح شدند.

پیش از این منابع پزشکی فلسطینی گزارش دادند که از بامداد امروز (پنجشنبه) تاکنون ۱۲ نفر در جریان بمباران رژیم صهیونیستی در رفح به شهادت رسیدند.

براساس گزارش الجزیره، همچنین رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه اعلام کرد که این نهاد بین المللی بیش از ۶۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در ۴۸ ساعت گذشته و پس از رای دادگاه لاهه برای توقف فوری عملیات نظامی علیه این منطقه را به ثبت رسانده است. علاوه بر آن ده‌ها حمله پوپخانه‌ای و تیراندازی در مناطق حضور نیروهای صهیونیست نیز به ثبت رسیده است.

دو روز پیش نیز وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جدیدی در شهر رفح شده و در نتیجه آن ۲۰ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

این جنایت در منطقه المواصی و علیه آوارگان و مردم غیرنظامی رخ داده است.

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب نیز چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در این جنایت بیش از ۴۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد هیچ بیمارستانی در رفح وجود ندارد که بتواند قربانیان «کشتار صهیونیست‌ها» علیه آوارگان غرب این شهر را در خود جای دهد. هلال احمر فلسطین نیز تاکید کرد که بمباران رژیم صهیونیستی منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم در منطقه‌ای امن در نزدیکی شهر رفح شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها