حماس:

قطعنامه شورای امنیت را پذیرفتیم



یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که این جنبش با قطعنامه شورای امنیت درخصوص جنگ غزه و آمادگی این جنبش برای مذاکره درباره آن موافقت کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جریان گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرد این جنبش با قطعنامه شورای امنیت درخصوص جنگ غزه، خروج اشغالگران و تبادل اسرا و نیز آمادگی این جنبش برای مذاکره درخصوص آن موافقت کرده است.

سامی ابوزهری همچنین تصریح کرد دولت آمریکا برای عمل کردن به تعهدات خود و ملزم کردن رژیم اشغالگر به توقف فوری جنگ در راستای اجرای قطعنامه شورای امنیت، با یک آزمون واقعی روبه‌رو است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر توقف درگیری‌ها در غزه دوشنبه شب با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و جنبش حماس از آن استقبال کرد.

در همین حال اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس عملکرد وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات آتش‌بس را یکی از موانع موجود دانست و تاکید کرد که تحت فشار گذاشتن میانجی‌ها هرگز کمکی به تغییر موضعگیری جنبش حماس نخواهد کرد.

حمدان امروز سه‌شنبه در گفتگو با وب‌سایت تلویزیون «العربی» اظهار کرد: جنبش به تمام ایده‌های ارائه شده برای آتش‌بس در نوار غزه پاسخ مثبت داد.

حمدان تاکید کرد: ما خواستار برقراری آتش‌بس دائمی بوده و برای قراردادی عادلانه به منظور تبادل اسرا آماده هستیم.

این رهبر حماس با اشاره به اینکه قطعنامه شورای امنیت با وجود اشکالاتی که دارد، بر توقف دائمی جنگ و عقب‌نشینی اشغالگران از نوار غزه تاکید دارد، گفت: تا زمانی که رژیم اشغالگر موافقت نکند، این قطعنامه هرگز اجرا نخواهد شد.

او افزود: این قطعنامه دارای نکاتی است که ما آنها را قبول نداریم اما اساس آن مثبت است.

حمدان در ادامه گفت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا یکی از موانع رسیدن به توافق است چراکه او تنها مطابق خواست اسرائیل عمل می‌کند و اشکال در اینجا موضعگیری آمریکاست و بلینکن باید دقیق‌تر باشد.

این رهبر حماس در پایان تاکید کرد: تمام عملیات‌های مختل کردن (توافق) توسط اسرائیل و با موافقت آمریکا انجام می‌شود اما تلاش‌ها برای تحت فشار گذاشتن میانجی‌ها هرگز کمکی به تغییر موضعگیری جنبش حماس نخواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها