مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان:

۱۵ سایت آبرسانی برای حل مشکل آب ۲۰۰ روستا احداث می‌شود



   صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: ۱۵ سایت آبرسانی برای حل مشکل آب ۲۰۰ روستا احداث می شود.

عبدالحمید حزه پور عنوان کرد: درصورتی‌که این شرکت نسبت به احداث و توسعه آبشیرینکن ها با مشارکت بخش خصوصی اقدام نمی‌کرد با توجه به وضعیت خشک‌سالی و فقر منابع آبی شیرین در استان هم‌اکنون تأمین آب آشامیدنی روستاها با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بود.

حمزه پور گزارشی از آخرین وضعیت آبرسانی ارائه و بیانداشت: تاکنون این شرکت با توجه به پتانسیل بسیار مناسب آب‌های غیرمتعارف ازجمله خلیج‌فارس و دریای عمان همچنین وجود چند رودخانه فصلی و دائمی شور با برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت مناسب و با تأمین اعتبارات خرید تضمینی توسط دولت توانسته با مشارکت بخش خصوصی و شیرین سازی آب‌های شور مشکل دیرینه و تاریخی بالغ‌بر ۲۰۰ روستای استان را با احداث و بهره‌برداری از ۲۰ سایت آبشیرینکن مرتفع کند.

وی افزود: همچنین این شرکت در راستای تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی بالغ ‌بر ۲۰۰ روستای دیگر نیز که با مشکل کم‌آبی مواجه هستند اقدام به ساخت و احداث تعداد ۱۵ سایت دیگر کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با احداث و در دست اجرا داشتن بیش از ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی از محل اعتبارات ردیف ملی و صندوق توسعه ملی که تاکنون دو هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده‌شده نیز بخش دیگری از مشکلات آبشرب روستاها در حال بر طرف شدن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اضافه کرد: این شرکت توانسته ضمن کمک به ماندگاری جمعیت در روستاها و ارتقا شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی تعداد روستاهایی که از طریق آبرسانی سیار آبرسانی می‌شوند را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و تعداد بیش از ۵۰۰ روستا را به ۱۰۰ روستا برساند.حمزه پور از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار هرمزگان در کمک به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همچنین تأمین اعتبارات آبرسانی به روستاها که نقش مهمی در سرعت بخشیدن به اجرا و تکمیل پروژه‌ها داشته تقدیر و تشکر کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها