امروز در سینمای ستاره شهر

«هندی و هرمز» در بندرعباس اکران می‌شود



صبح ساحل ، هنری -صدف محمودی :فیلم هندی و هرمز که ساخته عباس امینی است امروز در گروه هنر و تجربه سینمای ستاره شهر بندرعباس اکران می شود، این فیلم همانطور که از نام آن پیداست در هرمزگان و در جزیره هرمز ساخته شده است و در ساعت 20:10 پخش خواهد شد.

کارگردان:عباس امینی 

نویسنده: عباس امینی, حسین فرخزاد

تهیه‌کننده: پوریا حیدری اوره
بازیگرها:
حامد علیپور, زهره اسلامی, محمد بانوج
خلاصه‌‌‌‌‌فیلم
این فیلم با بازیگران بومی ساخته شده و داستان هندی و هرمز،  روایتگر دو نوجوانی است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند.

آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آنها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند؛ اما این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناک‌تر می‌شود.

هندی و هرمز در بخش مسابقه بخش «پانوراما» جشنواره فیلم ونکوور ۲۰۱۸ به روی رفت. این فیلم پیش از این در بخش «نسل» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین و موو بلژیک حضور داشته و نمایش در جشنواره ونکوور تجربه دیگر  فیلم در عرصه جهانی و جشنواره‌های بین‌المللی بود.

هندی و هرمز موفق شده در جشنواره جهانی فجر جایزه جایزه نت‌پک (شبکه ترویج سینمای آسیا) را دریافت نماید و همچنین در جشنواره سلامت جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

درباره کارگردان
عباس امینی در سال 1982 در آبادان به دنیا آمد. او در سال 2001 به تهران نقل مکان کرد و فعالیت حرفه‌ای خود را به‌عنوان دستیار کارگردان و با همکاری در ساخت چند فیلم مختلف آغاز کرد.

فیلم‌های کوتاه و مستندهای اولیه او در مقام کارگردان، بیشتر روی مسائل اجتماعی مانند پیامدهای جنگ ایران و عراق و به‌خصوص مسائل مربوط به رفاه و زندگی کودکان تمرکز دارند.

او به مدت 10 سال است که عضو انجمن حمایت از کودکان کار (APCL) است. «والدراما»، اولین فیلم بلند او، در بخش نسل جشنواره فیلم برلین در سال 2016 به نمایش درآمد.

عباس امینی با معضلات حاکم بر زندگی کودکان این مرز و بوم بیگانه نیست، او پیش از هندی و هرمز، فیلم والدراما را درباره کودکان کار ساخت و بعد از دیده شدن اثرش توسط وزیر کار، محرک اقدامات مثبتی در وزارت کار برای این قشر از کودکان شد.

امینی این بار با ساخت هندی و هرمز اما دست روی نقطه حساس‌تری گذاشته است و آن موضوع ازدواج کودکان است. در فیلم جدید او شاهد به وصلت رسیدن یک پسر ۱۶ ساله به نام هرمز و دختری ۱۳ ساله به اسم هندی هستیم و با این دو نفر همراه می‌شویم تا ببینم در زیر سقف خانه‌شان چه خبر است.
مساله ازدواج کودکان همیشه از زوایای پس از ازدواج مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و در بهترین حالت زمزمه‌هایی هم درباره قبل از ازدواج این کودکان شنیده شده است. کمتر مستندی بوده که به زندگی یک زوج کودک بپردازد و بدانیم که اصلا بعد از ازدواج افراد در این سن و سال، روند زندگی‌شان چگونه خواهد بود، زندگی جنسی آنها چطور خواهد پیش رفت و از کجا نان در خواهند آورد و خورد خوراکشان چگونه تامین می‌شود.
اشتباه نکنید! هندی و هرمز فیلم مستندی نیست ولی واقعیات را بسیار بی‌رحمانه به مخاطب گوشزد می‌کند و اوج قدرتش در اینجاست که بازگو کردن این وقایع تلخ، به هیچ وجه حس سیاه نمایی و فلک زدگی را در بین سکانس‌های فیلم راه نمی‌اندازد.

داستان در جزیره هرمز روایت می‌شود و سکانس اولیه نوعروسی کودک را نشان می‌دهد که با همسر ۱۶ ساله خود وارد حجله شده‌اند و مهمانان در خارج از حجله مشغول رقص و پایکوبی هستند.

عروس و داماد داستان اما در سکوت و خفا در اتاق نشسته‌اند و در و دیوار را

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها