بر اثر انفجار خانه مسکونی در بندرعباس،4آتش نشان مصدوم شدند.

پریز برق ،خانه را ویران کرد.



به گزارش صبح ساحل،حریق ناشی از پریز برق در محله نخل ناخدا بندرعباس،  انفجاری  به پا کرد ، منزلی را ویران 4  آتش نشان را مصدوم نمود.
زن جوان در حال تماشای تلویزیون است که یک لحظه  بوی دود به مشامش رسید، نگاهی به اطراف نمود، دود سیاه رنگی از اتاق خواب بیرون می آمد، سراسیمه خود را به اتاق رساند، شعله های آتش از درون پریز برق زبانه می کشید ، سعی نمود آن را اطفا کند ولی آتش گسترش یافت،  به سرعت همسایگان را با خبر کرد ، همسایه ها نیز سعی کردند حریق را مهار کنند  اما ناموفق بودند و  شعله های خشمگین ، به انبار منزل راه یافت.
بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 3 به محل رسیدند وبلافاصله وارد منزل شدند .


زن تنها ،با چشمان گریان و درمانده به همراه تعدادی از همسایه ها  بیرون از منزل نظاره گر سوختن زندگی اش بود، حریق به سمت سیلندرگاز در انبار منزل پیش رفت ، لحظات نفس گیری بود ، جوانان آتش نشانان بدون هرگونه اتلاف وقت ، مشغول اطفا شدند اما ناگهان صدای انفجار ، محله را در برگرفت ... دیوار ریخت...


آتش نشانان مصدوم با آمبولانس به  بیمارستان شهید محمدی  انتقال یافتند، لحظاتی بعد خودروهای آتش نشانان ایستگاه های شماره 5 و 9 وارد محل شدند .


 آتش نشانان مصدوم در بخش سوختگی


معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس وضعیت روحی این آتش نشانان را مساعد دانست و گفت: محمد  خرمی دمشهری  از ناحیه کتف دچار شکستگی شده است، احسان دیلمی نژاد با 6درصد سوختگی از ناحیه  صورت، دست ، گردن وعقیل سی سی زاده با  11 درصد سوختگی از ناحیه  دو دست ، گردن و زانو دچار مصدومیت شدند که در بخش سوختگی مجتمع درمانی پیامبر اعظم بستری هستند.
حسن امینی زاده  از آتش نشان مصدوم دیگر گفت : در این حادثه احمد عارفی  در حین اطفا دچار مصدومیت شد که به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده است.


این مقام مسوول از حادثه این انفجار سخن گفت و افزود: ساعت 11 و 7 دقیقه سه شنبه گذشته ( پنجم آذرماه جاری)  طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی بندرعباس ، گزارش حریق یک باب منزل مسکونی واقع در چهارراه نخل ناخدا- خیابان نامداران- کوچه نامداران 13 اطلاع داده شد.


 انفجار ناشی از شیر سیلندر گاز


امینی زاده با بیان اینکه  در زمان حریق ، یک نفر زن در منزل بوده که پس از مشاهده دود در منزل و ناکامی در اطفای حریق توسط وی و اهالی محله، به بیرون از منزل مراجعه نموده و سپس توسط همسایگان به آتش نشانی اطلاع داده شده است اظهار داشت: پس از اعلام آتش نشانان بلافاصله به محل حریق اعزام شدند اما متاسفانه به دلیل شعله های ناشی ازحریق که سیلندر گاز را در برگرفته بوده، شیر سیلندر گاز در اثر این حرارت به بیرون پرتاب شده و انفجار رخ داد.معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس  ادامه داد: پس از این دیگر آتش نشانان از ایستگاه های شماره 5 و 9 و 1 بلافاصله به محل حریق اعزام و حریق را اطفا و مهار نمودند.
امینی زاده  علت حادثه را در دست بررسی  خواند و گفت: در این حادثه بیش از 50 درصد به منزل خسارت وارد شده است.


 پیکان وانت  سوخت ، راننده مرد


معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از حریق یک دستگاه پیکان وانت و جان باختن راننده این خودرو گفت: ساعت 5 و 15 دقیقه دیروز (ششم آذرماه ) طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی بندرعباس، گزارش حریق یک دستگاه خودرو وانت پیکان در بلوار راه آهن اطلاع داده شد.
به گفته امینی زاده ، این  خودرو وانت پیکان که از غرب به شرق بلوار شهید رجایی با سرعت زیاد در حال حرکت بود، در حین دور زدن به سمت بلوار راه آهن پس از برخورد با جدول وسط بلوار به سمت دیگر بلوار واژگون شد، در این حین مایعات قابل اشتعال بر روی قطعات داغ موتور ریخته و خودرو را دچار حریق نمود.
وی ادامه داد: بلافاصله اکیپ عملیاتی-امدادی آتش نشانان از ایستگاه شماره 10 به محل حریق اعزام شدند ؛ متاسفانه در این حادثه بر اثر شدت ضربه، راننده فوت و خودرو دچارآتش سوزی شد که اکیپ اعزامی آتش نشانان پس از اطفا و رهاسازی راننده، وی را تحویل عوامل انتظامی دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها