برگزاری جشن جام باشگاه های کتابخوانی در شهرستان جاسک



به گزارش صبح ساحل،« عبدالرحمن لشکری زاده »، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک در این آیین، با اشاره به اینکه قرن هاست که کتاب، یار و یاور همه انسان های روی کره خاکی بوده است، گفت: امروزه کتاب، جزئی از خانواده جوامع نیز به حساب می آید.

وی، یکی از مهمترین اهداف باشگاه های کتابخوانی را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین همه مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که با ترسیم طرح جام باشگاه های کتابخوانی به نتایج خوب و مهمی در همین عرصه دست پیدا کنیم.

« عسگری زاده »، مدیر آموزش و پرورش جاسک نیز به تشریح چگونگی اشاعه فرهنگ کتابخوابی در سطح مدارس پرداخت و گفت: مدارس می توانند قطب آموزشی خوبی جهت اشاعه این عنوان در کنار دانش آموزان عزیز باشند.

مدیر آموزش و پرورش جاسک در خصوص طرح باشگاههای کتابخوانی نیز عنوان کرد: عملی کردن این گونه طرح های فاخر که منجر به با سوادی جوامع بشری می گردد، یک افتخار ابدی برای دانش آموزان و فرهیختگان ادبی است.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هر شرایطی سخت تلاش کرد، افزود: این امر مستلزم رویارویی جوانان و نوجوانان با کتاب است.

حجت الاسلام « محمد جواد زارعی »، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان جاسک نیز گفت: کتاب روح انسان را سرشار از مهر و مهربانی و اهمیت به کتاب دل را شیفته عشق و محبت می کند و گاها باید در کنار کتاب و با کتاب زیست.

وی، با اشاره به اهمیت و جایگاه مطالعه در است، به تفسیر آیه «اقرا بسم ربک الذی خلق » پرداخت و خاطرنشان کرد: اولین آیه کلام وحی بر پیامبر مکرم اسلام نازل شد که بر خواندن تاکید داشت و این سرمنشا نوشتن بشری و پیاده کردن گفتار بر روی کاغذ بود که کتاب نام دارد.

30 باشگاه کتابخوانی در شهرستان جاسک در قالب جام باشگاه های کتابخوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان شش باشگاه به عنوان برتر شناخته و جوایز به آنها اهدا شد.

گفتنی است؛ در این آیین همچنین از مدیران مدارس و سازمان های همکار در امر برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی در شهرستان جاسک تجلیل به عمل آمد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها