یادواره ای برای 243 شهید ورزشکار هرمزگان    



استان هرمزگان درمجموع یکهزار و ۲۵۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که ۲۴۳ شهید آن از جامعه ورزشی استان است که پنجشنبه شب یادواره ای به نام و یاد این شهیدان دربندرعباس برپا شد.

در ششمین یادوراه شهدای ورزشکار هرمزگان خانواده های معظم شهدای ورزشکار، روسای هیات‌های ورزشی، ورزشکاران رشته‌های مختلف ومسوولان وقشرهای مردمی در حسینیه عاشقان ثارالله حضور داشتند.

معاون فرهنگی وتوسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان درمراسم گرامیداشت یادواره شهدای ورزشکاران هرمزگان گفت: پنج هزار شهید در دفاع مقدس از سوی جامعه ورزش به اسلام وانقلاب تقدیم شده که نشان از کارنامه درخشان ورزشی کشور است.

عبدالحمید احمدی اظهارداشت: یکی از افتخارهای جامعه ورزشی کشور اینست که ورزشکاران ما نشان‌های خود را به شهدا تقدیم می‌کنند و هر ورزشکار، شهیدی را به عنوان الگو در زندگی خود انتخاب می‌کند.

وی ابرازداشت: دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار کشور در سال آینده برگزار می‌کنیم.

معاون وزیر ورزش وجوانان اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده که همواره شهدا را یاد کنیم، چرا که امروز هر موفقیت و پیشرفتی که درنظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آمده مدیون ایثار و شهادت و از خودگذشتگی شهدا است.

احمدی ادامه داد: امروز جامعه نیازمند شهداست زیرا وعده های الهی در رابطه با شهدا محقق شده و ما هستیم که باید برای پیمودن راه تعالی و پیشرفت راه شهدا را ادامه دهیم.

وی اذعان داشت: شهدا چراغ راه هدایت، معلم، مریب و هدایت گر جامعه هستند و در مسیر راه شهدا بودن هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت.

شهدای ورزشکار، قهرمان قهرمانان ملت ایران هستند

نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: شهدای ورزشکار، قهرمان قهرمانان ملت ایران هستند، چرا که شهدا نقشه راه را ترسیم کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: تلاش‌های که در یادواره‌های شهدا انجام می‌دهیم کار کوچکی نیست و یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا برگزاری همین یادواره هاست که در کشور انجام می‌شود.

وی بیان داشت: این روزها به برکت برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان که در دیماه برگزارمی‌‎شود، جامعه ما درحال انسجام و به همدلی رسیدن است.

امام جمعه بندرعباس گفت: ورزش هایی که انسان برای قوت بخشیدن به جسم خود انجام می‌دهد نوعی مجاهدت است.

وی با اشاره به اینکه انسان دارای ۲ بعد جسمی و معنوی است، یادآورشد: روح سالم در بدن سالم است و در اسلام توصیه شده که اگر می‌خواهید زمینه بندگی را قوی کنید جسم خود را قوی کنید زیرا جسم مرکب روح است.

شهدا خون جدیدی به دفاع مقدس ترزیق کردند

استاندار هرمزگان نیز گفت: این کشور مدیون خانواده شهداست و شهدای عزیز همواره چه قبل وچه بعد از شهادتشان الگو و منحصربه فرد بودند و با شهادتشان خون جدیدی به دفاع مقدس ترزیق کردند.

فریدون همتی افزود: درهشت سال دفاعت مقدس با سلاح ایمان به خدا توانستیم مقابل دشمن بایستیم.

وی بیان داشت: برگزاری یادواره شهدا زنده نگه داشتن نام وخاطره شهدا و ترویج راه آنهاست.

استاندارهرمزگان اظهارداشت: هرمزگان ۲۴۳ شهید ورزشکار دارد وبرگزاری این یادواره پیش از کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان برگزار شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها