عربستان: سرمایه‌گذاری در هند تحت تاثیر قیمت نفت قرار نخواهد گرفت



به گزارش صبح ساحل،سفیر عربستان افزود: در حال حاضر هند در میان سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد و یکی از بزرگ‌ترین اقتصادها در جهان می‌باشد. همانطور که روابط راهبردی دو کشور در بخش‌های مختلف عمیق‌تر می‌شود، ما به سرمایه گذاری‌های خود در هند ادامه خواهیم داد. شرکت نفتی "آرامکو" در ماه مارس از کاهش سود ۲۰.۶ درصدی خود به دلیل قیمت پایین نفت خبر داد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک سود ۸۸.۲ میلیارد دلاری و در سال ۲۰۱۸ یک سود ۱۱۱ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده بود. 


سفیر عربستان سعودی در خصوص کاهش درآمدها در این کشور و احتمال بیکاری مهاجران هندی در عربستان گفت: اگرچه ما بر مقابله با ویروس کرونا متمرکز شده‌ایم، اما تلاش می‌کنیم تا کسی شغل خود را از دست ندهد. حتی در این شرایط عربستان در انجام پروژه‌های خود تاخیر نخواهد کرد و فعالیت‌ها به زودی به حالت عادی خود بازخواهند گشت. بیش از ۳ میلیون هندی در عربستان سعودی زندگی می‌کنند و در بخش‌های مختلف این کشور مشغول کار هستند. 


نارندرا مودی نخست وزیر هند سال گذشته در جریان سفر به عربستان سعودی ضمن اعلام اینکه ریاض دومین منبع نفتی هند است، خواهان سرمایه گذاری عربستان سعودی در پروژه‌های نفتی و گازی این کشور شد. عربستان سعودی سال گذشته اعلام کرد که این کشور به دنبال سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در بخش‌های پتروشیمی، معادن، زیرساخت‌ها و غیره در هند است. 


همچنین شرکت عربستانی آرامکو در دومین سرمایه گذاری بزرگ خود در هند، اعلام کرده ۲۰ درصد از سهام شرکت صنایع رلاینس به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را خریداری خواهد کرد. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به دنبال نفوذ بیشتر شرکت دولتی آرامکو در بازارهای نفتی به خصوص در آسیا بوده است. 
شرکت عربستانی آرامکو در ماه اسفند ۱۳۹۶ از توافق خود با هند برای ساخت یک پالایشگاه بزرگ نفت به ارزش ۴۴ میلیارد دلار در منطقه رتناگیری در ایالت تامیل نادو خبر داد. 


این پالایشگاه قرار است با همکاری امارات و شرکت‌های هندی از جمله نفت هند، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم ساخته شود. هند به شدت برای تامین نفت خود به عربستان سعودی احتیاج دارد. عربستان پس از عراق بزرگ‌ترین صادر کننده نفت به هند است. در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی ۴.۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷.۳ میلیون تن بوده است. هند همچنین ماهانه حدود ۲۰۰ هزار تن گاز ال پی جی از عربستان سعودی خریداری می‌کند. 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها