نجات جان 162نفر توسط آتش‌نشان‌های بندرعباس در شهریورماه



گروه نجات وامداد آتش‌نشانی بندرعباس در 149 عملیات در طی یک ماه گذشته، جان 162 نفر را نجات دادند. بیشتر این عملیات در آسانسور و منزل بوده است. در این مدت 95 نفر در آسانسورهای دارای نقص فنی، گیر افتاده و همچنین 48 نفر نیز در خودرو، منزل و مغازه محبوس شده بودند. معاون عملیاتی آتش‌نشانی بندرعباس با تائید این مطلب گفت: در یک ماه شهریور سال جاری، 6 نفر براثر حوادث جان سپردند و 12 نفر مصدوم شدند. حسن امینی زاده در خصوص عملیات نجات 3 نفر در سانحه خودرویی افزود: در این بازه زمانی گروه نجات وامداد آتش نشانی بندرعباس به 8 عملیاتی اعزام شدند که براثر واژگونی و برخورد خودرو 6 نفر مصدوم شده بودند و 3 نفر نیز نجات یافتند. وی از کشف 2 جسد در اماکن، غرق شدن 2 نفر در دریا و...سخن گفت. امینی زاده همچنین به نجات یک فرد که تهدید به خودکشی کرده بود نیز اشاره کرد. وی میانگین زمان رسیدن مأموران به صحنه حادثه در این‌ یک ماهه را 4 دقیقه و 11 ثانیه اعلام کرد.

 

اطفا 121 حریق

معاون عملیاتی آتش‌نشانی بندرعباس در ادامه به آمار آتش‌سوزی پرداخت که در شهریورماه گذشته 121 مورد حریق رخ‌داده است ، 2 نفر مصدوم شدند و 2 نفر جان دادند. به گفته امینی زاده، بیشترین عملیات اطفا حریق در این مدت با ثبت 56 مورد مربوط به منازل مسکونی بوده است.30 مورد حریق ناشی از اتصالی برق، 16 مورد گاز، مابقی مواد نفتی، مواد شیمیایی و... اعلام‌شده است. عامل 43 مورد آتش‌سوزی منازل نیز غیرعمدی، 8 مورد عمدی و 5 مورد نامعلوم بوده است. این مقام مسئول علت 21 مورد حریق را سهل‌انگاری، 20 مورد نقص فنی، 9 مورد عدم ایمنی و 6 مورد سایر دانست. وی با اشاره به آتش‌سوزی 18 واحد اداری، تجاری، صنعتی و تأسیسات برقی گفت: در این مدت 10 دستگاه خودروی سبک و سنگین به علت مواد نفتی واتصالی برق دچار آتش‌سوزی شد که در این میان یک نفر فوت کرد. امینی زاده از اطفا حریق دو فروند لنج و کشتی نیز مطالبی عنوان داشت. وی گفت: میانگین رسیدن آتش‌نشانان به اماکن اعلام‌شده 2 دقیقه و 51 ثانیه بوده است.

 

صدور 79 پروانه ساختمان

معاون عملیاتی آتش‌نشانی بندرعباس به صدور 79 فقره پروانه ساختمانی، 61 فقره پایان کار ساختمان اشاره کرد و اظهار داشت: در یک ماه شهریور 656 خاموش‌کننده پودر و گاز و CO2 در ساختمان‌ها و همچنین 203 جعبه F در ساختمان‌های مرتفع نصب شد. امینی زاده بازدید ایمنی از اماکن پرخطر را 11 مورد خواند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها