دستگیری کلاهبردار سایبری در جزیره قشم



رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار سایبری در جزیره قشم خبرداد. 
 
به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان در جزیره قشم مبنی کلاهبرداری و اغفال وی توسط یک کلاهبردار سایبری، مأموران انتظامی و کارشناسان پلیس امنیت اطلاعات به دستور مقام قضایی این شهرستان با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات گسترده، موقعیت متهم را شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر نمودند. 
 
این مقام قضایی در ادامه افزود: متهم مذکور از طریق وبگردی در سایت ها و شبکه های اجتماعی تحت عنوان طلا فروش با انجام تبلیغات کاذب و ایجاد صندوق امانات در قبال سپرده طلا و جوهرات به میزان مبلغ دریافتی وام پیشنهاد می کرد و از این طریق طعمه های خود را اغفال می نمود. 
وی تصریح کرد: متهم همچنین در سایت های شرط بندی طعمه های خود را شناسایی و پس از جلب اعتماد آنها و دریافت اطلاعات شخصی شان از طریق هک کردن موبایل و تهیه عکس و فیلم، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می نموده است. 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این کلاهبردار اینترنتی از طریق کارت های بانکی افراد با شگرد بالا بردن معدل حساب بانکی تا کنون از افراد زیادی در استان های مختلف کشور با ترفند های مشابه، اخاذی و کلاهبرداری نموده که طبق اظهارات خودش قبل از دستگیری حدود ۲۰ فقره شکایت از وی در مراجع قضایی ثبت شده است. 
مجتبی قهرمانی با بیان اینکه متهم تاکنون به ۷ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف نموده است، خاطر نشان کرد: برابر دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار تصویر متهم در رسانه ها، چنانچه احدی از شهروندان توسط این متهم مورد کلاهبرداری و اخاذی قرار گرفته می تواند با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم نسبت به تنظیم شکایت و پیگیری موضوع اقدام نماید.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها